تحریم آنتی ویروس کسپرسکی تاثیری نداشته است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت:شایعاتی مبنی بر تحریم آنتی ویروس کسپرسکی توسط رئیس کمیسیون افتای سازمان صنفی رایانه ای تهران تکذیب شد.

 بهناز آریا، رئیس کمیسیون افتای سازمان صنفی رایانه ای تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:مساله تحریم آنتی ویروس کسپرسکی که در کنار آن فقط اسم شرکت های ایران در وب پایگاه اینترنتی این کمپانی حذف گردیده است، احتمالا به خاطر تغییرات در وب پایگاه اینترنتی و یا فشارهایی از طرف دولت آمریکا بوده است و امکان دارد بر اثر پروژه هایی که خارج از ایران انجام می گردد اسامی حذف شده باشد که این فعالیت ها به هیچ وجه تاثیری در روند فعالیت شرکت هایی که تحت کسپرسکی در ایران کار می کردند ندارد و طی صحبت هایی که با نمایندگی با همین شرکت عامل در ایران صورت گرفته آنها از روند عادی کار خود خبر داده اند و مدت هاست که از راه های دیگری مثل ارتباط برقرار می کنند و حتی در شرایط تحریم هم این روابط ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: نبود اسم ایران و اسامی شرکت ها ایرانی همچنین می تواند به سبب تغییراتی باشد که کسپرسکی در پایگاه اینترنتی خود داده است که این موضوع  تا به حال در روند کار شرکت های ایرانی هیچ تاثیری نداشته است و پشتیبانی های آن آنتی ویروس در ایران ادامه خواهد یافت.

بهناز آریا در ادامه افزود: با وجود اینکه امروز قرار است طی تعاملات تهران با مسکو از سوی شرکت کسپرسکی اظهار نظر قطعی اعلام گردد ولی با این حال انتظاری هم نداریم که نتیجه به چه صورت باشد زیرا ما میدانیم که در چه موقعیتی هستیم و این مساله را هر چه بزرگتر جلوه دهیم در نهایت به ضرر منافع خودمان است به سبب اینکه ما هر چه حساسیت نشان دهیم بقیه هم روی این مساله حساس می شوند و اصولا کمپانی مثل کسپرسکی که در این شرایط با ایران بخواهد فعالیت خود را ادامه دهد دچار مشکلات بیشتر خواهد شد.

 وی در ادامه تاکید کرد: حذف این اسم ها و برگشتن اسامی به پایگاه اینترنتی باز هم تاثیری بر فعالیت دو جانبه کسپرسکی و شرکت های ایرانی نخواهد گذاشت.

 همچنان وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص تحریم بخش امنیت سایبری ایران افزود: همه می دانیم که جامعه جهانی کشور ما را مورد تحریم قرار داده اند به خصوص در بخش امنیت سایبری و طی صحبت اخیری که آمریکا در مورد لغو بعضی از تحریم ها نسبت به ایران اعلام کرد که البته نسبت به اشخاص حقیقی بودند، اشخاص حقوقی، آنتی ویروس الزاما جزو مواردی بود که اشاره شده بود که تحریم آن لغو شود.

و همچنین در بحث نرم افزاری بسیار از شرکت ها به روز کردن نرم افزارشان را از این تحریم خارج کردند که از جمله آنها می توان به شرکت بزرگ adode اشاره کرد.

 وی در ادامه افزود: ممکن است این سوال ایجاد شود که نتوانیم نرم افزارها را به روز کنیم و پشتیبانی این گونه نرم افزارها و خدمات پس از فروششان در دسترس نباشند و همچنین نتوانیم نسخه اورجینال آنها را تهیه کنیم، اما همه این موارد هم اکنون در حال انجام است و قابل دسترس همگان قرار دارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.