تحریم های نفتی علیه ایران ناکارآمد و غیرعملیاتی است

علیرضا منادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید توجه داشت که غرب از تحریم های نفتی ایران بیشتر متضرر می‌ شود، چرا که عملیاتی شدن تحریم‌های یاد شده موجب افزایش بهای خرید سوخت‌های فسیلی در بازارهای جهانی شده و در این مسیر ملت‌های غربی و امریکا به شدت آسیب خواهند دید.

وی گفت: البته در این میان کشورهایی نیز در جهان هستند که تحریم ‌های نفتی غرب علیه ایران را جدی نمی‌گیرند که برای مثال چین در ماه‌های اخیر واردات نفت خود را از ایران ۲۴ درصد افزایش داد و یا ژاپن و هند که بی ‌توجه به فشارهای آمریکا همچنان از جمهوری اسلامی نفت می‌ خرند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منادی ادامه داد: گرچه برخی کشورهای اروپایی به ظاهر واردات نفت از ایران را قطع کردند، اما به طور غیرمستقیم به این کار ادامه می ‌دهند، چون بر عواقب منفی و جبران ناپذیر چشم‌ پوشی از نفت ایران آگاه هستند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در غرب، افزود: در حال حاضر این کشورها از جمله یونان، اسپانیا ، آلمان و ایتالیا به شدت در معرض تهدید از نظر اقتصادی و به تبع ان سیاسی هستند که این موضوع می تواند بر تجدیدنظر آنها در زمینه خرید نفت از ایران تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دیگر کشورها با حمایت قدرت‌ های مستکبر جهان در وضعیتی ناعادلانه اقدام به فروش نفت کنند، ایران نیز می تواند با استفاده از اهرم هایی غرب را از تحریم های خود پشیمان کند.

۷۲۳۶/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۲۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.