تحریم ها برای حوزه علم و فناوری یک نعمت محسوب می گردد

۲۸م اسفند ،

هم اکنون در مدار خوبی از رشد و توسعه علمی در کشور قرار گرفته ایم چنانچه تحریم ها در این حوزه یک نعمت محسوب می گردد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  دشمن به بهانه فعالیت های هسته ای فشارهای بسیاری را به کشور وارد کرده چنانچه آخرین ترفند آن بحث تحریم های اقتصادی که قصد فلج کردن اقتصاد کشور را دارند تا شاید از این طریق مردم خسته شوند البته در ظاهر هم به بعضی از موفقیت ها دست یافتند اما در آن هدف اصلی نتوانستند موفق شوند حتی نتیجه معکوس نیز گرفت.

وی افزود: شاخص های تولید علم، راه اندازی نیروگاه، دستیابی به توان غنی سازی، تولید رادیو دارو، پرتاب ماهواره و بسیاری از دستاورد های کشور نشان از رشد و پیشرفت علمی و پژوهشی کشور دارد.

مهدی نژاد تصریح کرد: ما امسال موفق شدیم ظرفیت پذیرش دانشجوها را افزایش دهیم و تجهیزات خوبی نیز برای آزمایشگاه های دانشگاه ها تهیه کنیم که البته تمامی این ها نشان از این دارد که تحریم بر خلاف میل تحریم کنندگان نه تنها ما را به عقب نراند بلکه سبب شد این پیشرفت ها چند برابر نیز محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه و بحث های علمی و پژوهشی راهکارهای تازه اندیشیده شده و هم اکنون در یک مدار خوبی در حال حرکت هستیم بنابراین این تحریم ها برای حوزه علم و فناوری یک نعمت محسوب می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.