تحریم ها بهترین فرصت برای شناخت توانمندی های داخلی است

‘ سید هاشم بنی هاشمی ‘ روز سه شنبه در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که تحریم های دشمنان، همه جانبه شده و به صورت هوشمند اجرا می شود گفت: با توجه به ذخائر بسیار خوب نیروی جوان و توانمند و منابع نفتی و گازی،‌ هیچ تحریمی نمی تواند ما را تهدید کند.

وی اظهار داشت: ایران کشوری توانمند است، ما فقط باید واقعیت ها را بشناسیم و در تمامی شرایط بهترین راهکار را ارایه داده و از آن بهره ببریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ، گفت: در گذشته ما نفت خام را فروخته و پس از فرآوری مجددا خریداری کرده و آن را مورد استفاده قرار می دادیم، در حالی که با جلوگیری از این مهم و بهره از توان نیروهای داخلی به شرایط بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

وی با تاکید بر استفاده از توان نیروهای داخلی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی یک ساختار و یک مدیریت بسیار خوب اقتصادی که خوشبختانه در حال شکل گیری است.

بنی هاشمی با توجه به شناخت واقعیت ها و بهره گیری از راهکارهای کلی ، افزود: یکی از بهترین راهکارها برای تبدیل تحریم ها به فرصت ها ، ایجاد فضای بیشتر برای بخش خصوصی در زمینه استفاده بهینه از مشتقات نفتی و صنایع پتروشیمی است.

وی با انتقاد از این که در گذشته نفت خام را صادر کرده و به جای آن بنزین وارد می کرده ایم ، گفت: این عمل در حالی صورت می گرفت که می توان با بهره گیری از توان داخلی علاوه بر تولید بنزین بیشترین استفاده را از نفت خام برد.

وی تاکید کرد: تحریم برای ملت ایران چیزی تازه ای نیست که دنیای استکبار این همه بر روی آن تبلیغات می کند در حالی که هرچه تحریم ها بیشتر شود ملت ایران مقاوم تر و پایدارتر خواهند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تحریم یک واقعیت بوده و وجود دارد، گفت: ملت ایران مطمئن باشند همانطور که وضعیت همه جانبه ما پس از گذشت هشت سال دفاع مقدس بسیار بهتر از قبل از جنگ شد، پس از گذر از این دوران نیز وضعیت آینده ما چشم گیر و بهتر از امروز خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مردم نظام و انقلاب را دوست داشته و به آن عشق می ورزند ، اظهار داشت: نتیجه مقاومت در تمامی عرصه ها موجب شکوفایی و استعدادها و در نهایت موجب یاس و نا امیدی دشمنان شده است. اقتصام**۱۹۳۳**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۵۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.