تحریم ها و شرایط فشار بهار علمی کشور است

۲۳ آبان ،

تحریم های موجود بهترین فرصت برای محققان کشور فراهم نموده و اگر بتوانیم فعالیت های پژوهشی را در این فرصت استثنایی به حوزه نیازها پیوند بزنیم بسیار مطلوب خواهد بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: دکتر مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات رباتیک جام امیر کبیر که در این دانشگاه برگزار شد اذعان داشت: برگزاری چنین مسابقاتی مهمترین مزییتش حفظ شور و نشاط علمی در بین دانشجویان است و از این نظر موضوعیت تام دارد.

وی با تاکید بر این که حوزه رباتیک و هوش مصنوعی یکی از حوزه های بدون جایگزین در زندگی بشر است گفت: این حوزه بسیار دانش بر بوده و سرمایه گذاری های آن نجومی است و چنان چه موضوع تازهی در دست کار داشته باشیم چون توسعه دهنده آن خودمان هستیم می توانیم جایگاه اول را کسب کرده و دستاورد های علمی تازهی داشته باشیم .

وی تصریح کرد: نوآوری جهشی و افزایش قابلیت و پتانسیل جهش علمی را برای کشور به ارمغان می آورد و بیشترین پتانسیل جهش در فناوری هایی است که خودمان پرچم دار آن باشیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به این که برای حفظ استقلال خود باید از ابزار های علمی استفاده کنیم و وجود شرایط تحریم بهترین فرصت است خاطر نشان ساخت: جامعه علمی باید بخشی از توان خود را به تئوری های تازه اختصاص دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.