تحریک پذیری و کم شدن آستانه تحمل از عوارض کم خوابی

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحریک پذیری و کم شدن آستانه تحمل را از عوراض کم خوابی عنوان کرد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر ایرج وثوق با اشاره iبه اینکه خواب یکی از ارکان ضروری برای حفظ سلامت جسمی و روانی iبه شمار می رود، اظهار داشت: خواب منظم خوابی است که متناسب با ریتم بیولوژیک بدن باشد. ساعت‌های ۹، ۱۰ تا ۱۱ شب وقتی مناسب برای خوابیدن است و هر فردی با توجه iبه نیاز بدنش ۶ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز iبه خواب نیاز دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره iبه اینکه کم‌خوابی در ترشح بعضی از مواد شیمیایی مانند ملاتونین، اختلال ایجاد کرده و سبب اختلال خلقی در فرد می‌شود، خاطر نشان کرد: با کم‌خوابی زمینه اختلالات اضطرابی در فرد نیز فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کاهش دقت و تمرکز از دیگر عوارض کم‌خوابی iبه شمار میرود  و در این حالت شخص نمی‌تواند کارهایی را که نیاز iبه هوشیاری دارد، iبه خوبی انجام دهد.

دکتر ایرج وثوق تصریح کرد: در هنگام خواب سیناپس‌های عصبی در حال استراحت می باشند و فعل و انفعالات بدن از جمله ترشح هورمون رشد، هورمون سوخت‌و ساز و (تیروئید) متابولیسم مورد نیاز بدن iبه خوبی صورت می‌گیرد. خواب کافی سبب تجدید قوا در بدن می‌‌شود و انرژی لازم را برای روز آینده در فرد فراهم می‌کند.

وی با اشاره iبه اینکه کم‌خوابی سبب تحریک‌پذیری در اشخاص می‌شود، افزود: کم‌خوابی آستانه تحمل فرد را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود شخص با اندک صدایی دچار واکنش شدید عصبی شود و پرخاشگری کند.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره iبه اینکه  تغییر کمیت خواب موحب بروز اختلال در فرد می گردد، اظهار داشت: در صورت ادامه این روند iبهتر است برای رفع این مشکل اشخاص با پزشکان متخصص و روانپزشکان مراجعه کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.