تحسین منتقدان از ˝ماندلا: راه طولانی تا آزادی˝

˝ماندلا: راه طولانی تا آزادی˝، عنوان فیلم زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس کتابی با همین نوشته توسط نلسون ماندلا، رییس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی و انقلابی ضد آپارتاید و توسط جاستین چادویک کارگردانی شده است.

به گزارش هنرآنلاین، در این فیلم که نمایش آن با تحسین منتقدان روبرو شده، زندگی ماندلا از دوران کودکی تا زمانی‌که رهبری مبارزات مردمی را برعهده گرفت و همچنین دوران زندان و انتخابش به عنوان رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی به تصویر کشیده شده است.

بنابر این گزارش، ادریس اِلبا که در حال حاضر با نقش‌آفرینی در فیلم “حاشیه اقیانوس آرام” مورد توجه قرار گرفته، دراین فیلم نقش نلسون ماندلا را بازی می‌کند.

ماندلا، رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، در دوران حکومت رژیم نژادپرست سفیدان، بیست‌وهفت سال را در زندان بسر برد. در سال ۱۹۹۰ میلادی آزاد شد و از سال ۱۹۹۴ میلادی به عنوان اولین رییس‌جمهوری رنگین پوست آفریقای جنوبی برگزیده شد.

فیلم «ماندلا: راه طولانی تا آزادی»، تنها فیلمی نیست که در مورد زندگی ماندلا ساخته شده است. به نوشته یورونیوز، فیلم “شکست ناپذیر” نیز یکی دیگر از فیلم‌هایی است که به زندگی ماندلا اختصاص دارد. این فیلم را کلینت ایستوود کارگردانی کرده و در آن مورگان فریمن نقش ماندلا را بازی می‌کند.

داستان در زمانی اتفاق می‌افتد که نلسون ماندلا تازه از زندان خارج آمده و رژیم آپارتاید سرنگون شده و مردم قهرمان خود را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده‌اند. رییس‌جمهوری که می‌خواهد با استفاده از امتیاز میزبانی مسابقات جام جهانی راگبی ۱۹۹۵ میلادی، وحدت مردم آفریقای جنوبی را تحکیم کند.

فیلم “شکست ناپذیر” روز یازدهم ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ میلادی به روی پرده رفت. عنوان این فیلم برگرفته از شعر شکست ناپذیر، نوشته ویلیام ارنست هنلی است. این فیلم تحسین منتقدان را در پی داشت و فریمن و مت دیمون برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار شدند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.