تحصن یک ماهه سلفی ها در جنوب لبنان پایان یافت

به گزارش ایرنا از بیروت، شربل به همراه نمایندگان جنبش های فلسطینی بامداد پنج شنبه با حضور در مکان تحصن، جلسه ای چند دقیقه ای با این شخص سلفی داشت و سپس در جمع رسانه ها گفت که پایان یافتن این تحصن ‘هدیه عید ارتش’ به مردم لبنان است.

وی افزود: این تحصن که طرفداران الاسیر به راه انداخته اند به سرعت برچیده خواهد شد و به زودی در خصوص مسایل امنیتی صیدا تحقیقات لازم را به عمل می آوریم.

تحصن این شیخ سلفی که در مقابله با سلاح مقاومت انجام شد، چرخ اقتصاد صیدا را طی یک ماه گذشته مختل ساخته و اعتراضات شدید مردم این شهر را در پی داشت و به محض اعلام پایان یافتن این تحصن مردم این شهر با آتش بازی و حضور در خیابان ها به شادی و سرور پرداختند.

الاسیر که پیش از این در نانوایی کار می کرده، به یکباره به بهانه هجمه علیه حزب الله به یکی از چهره های مورد احترام اهل سنت تبدیل شد، و دست به تهدید شیعیان زد و اظهار داشت که اجازه نخواهد داد مراسم عاشورای حسینی در جنوب لبنان برگزار شود.

از همان زمان، حزب الله و شیعیان لبنان برای بزرگ نشدن این فرد تصمیم به سکوت در برابر او گرفتند اما چندی بعد در پی سیاست بی طرفی لبنان در قبال اوضاع سوریه، الاسیر طرفداران خود را برای برگزاری تجمعی در مرکز بیروت جمع کرد؛ تجمعی که با حدود دو هزار نفر برگزار شد و زنگ خطری را برای سیاسیون اهل سنت به صدا درآورد که وی در صدد رهبری و زعامت اهل سنت به جای خاندان ‘حریری’ است.

مسجد وی در جنوب لبنان بعد از این حوادث به یک باره بازسازی شد و پول زیادی در اختیار الاسیر قرار گرفت که این امر از حمایت مالی مشخصی از وی حکایت داشت.

پایگاه الاسیر در جنوب لبنان در مدت کمتر از شش ماه به مرکزی برای اشاعه فتنه و ایجاد آشوب در لبنان تبدیل شد و با جمع کردن وسایل و تجهیزات لازم، پدیده ای به نام ‘ الاسیریه’ را در این منطقه گسترش داده است.

به دنبال پیشرفت حوادث امنیتی در لبنان، برخی رسانه ها از وجود رابطه و هماهنگی مستقیم میان شیخ الاسیر و برخی نیروهای امنیتی و رسانه های خارجی و داخلی برای اشاعه فتنه های طایفه ای و مذهبی پرده برداشتند.

این برنامه ها تنها با هدف رویارویی با سلاح مقاومت و تأمین منافع اسراییل در لبنان و منطقه صورت می گیرد.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۹۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.