تحصیل و بهداشت، حقوق مسلم فرزندان حاصل از ازدواج ایرانی‌ها و خارجی‌ها

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۱:۵۴:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عباس قائید رحمت تاکید کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بهره‌مندی هر فرد از تحصیل و بهداشت جزو حقوق اولیه شهروندی است، ‌گفت: در صورتی که فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از تحصیل و بهداشت برخوردار شوند، جامعه نیز از مواهب آن بهره می‌برد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، عباس قائیدرحمت، اظهار داشت: بهره‌مندی از تحصیل و آموزش جزء مسائل حقوق بشری به حساب می‌آید و اگر قانون کشوری به یک فرد اجازه زندگی در آن جامعه را می‌دهد؛ باید شرایط و امکانات استفاده از حقوق اولیه شهروندی مانند تحصیل ، بهداشت و آموزش را هم برای وی فراهم کند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی حق بهره‌مندی از برخی حقوق اولیه را دارند، تصریح کرد: اکنون که قانون به آنها اجازه استفاده از این امکانات و حقوق را داده است؛ باید سازمان‌ها و نهادهای مسئول هماهنگی لازم را در این زمینه ایجاد کنند تا حقوق مذکور برای این افراد مهیا شود.
وی با تاکید بر اینکه بهره‌مند نبودن برخی افراد جامعه از بهداشت ، تحصیل و آموزش تبعات منفی برای فرد و  جامعه را به دنبال دارد، افزود: اگر فردی از خدمات بهداشتی و درمانی محروم باشد؛ دچار آسیب می‌شود و ممکن است این آسیب را به سایر افراد جامعه انتقال دهد که قطعاً این موضوع، تبعات اجتماعی و بهداشتی بسیاری را برای جامعه و کشور به دنبال خواهد داشت.
قائیدرحمت دوری افراد از تحصیل را دارای پیامدهای منفی فردی و اجتماعی دانست و گفت: اگر فردی از تحصیل بهره‌مند شود؛ به طور قطع حقوق شهروندی را بهتر رعایت می‌کند و با مردم جامعه مدارای بیشتری دارد. اما اگر فردی بی‌سواد و یا باسوادی اندک باشد به ضرر جامعه است؛ زیرا معمولا آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در افراد بی‌سواد و کم‌سواد بیشتر اتفاق می‌افتد.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نمایندگان از تصویب تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی بهره‌مندی آنها از حقوق اولیه شهروندی بوده است، اعلام کرد: امیدواریم دولت و دستگاه‌های مسئول، به گونه‌ای این قانون را اجرا کنند که بهترین نتایج را برای این افراد و همچنین برای جامعه و کشورمان به دنبال داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۳۵۴۰۴۹۵۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.