تحصیلات اخلاق محور، راهکاری برای سلامت دانشگاها

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

تحصیلات اخلاق محور از جمله راهکارهایی است که به منظور سلامت دانشگاه ها عنوان می شود.

سعیدعلیانی، استاد یار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران گفت: همواره دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به بررسی نقش تحصیلات اخلاق محور در دستیابی به محیط دانشگاهی سالم در نظر گرفته می شود.

وی در مقاله ای که در اولین کنگره سلامت دانشگاه ها ارائه داد، اظهار داشت: به منظور بررسی تحصیلات اخلاق محور راهکاری به منظور دستیابی به سلامت دانشگاه ها بر آن شدیم تا ابتدا درسی مروری بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد با تمرکز بر زمان بندی این مقاطع انجام دهیم.

وی افزود: با محورها، اهداف و چشم انداز هر بخش عمده نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علیائی در ادامه گفت: با توجه به زمان بندی و فاز بندی مراحل مختلف دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد شامل گذراندن واحدهای نظری، ارائه سمینار و تدوین آخرین دستاوردهای علمی در زمینه با موضوع سمینار، تعریف پیشنهاد، پایان نامه و نیز تعریف، اجرا و تکمیل پایان نامه ارشد به نکات مهم در خصوص تحصیلات اخلاق محور دست خواهیم یافت.

وی همچنین نقش ابزارهای مورد استفاده، برنامه ریزی و مدیریت زمان، استاد راهنما و محیط تحقیق در ایجاد تحصیلات و پژوهش اخلاق محور را در این مقاله مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است بررسی تحصیلات اخلاق محور بعنوان راهکاری برای سلامت دانشگاه ها، برای اولین بار در اولین کنگره سلامت دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.