تحصیل ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی ارشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت:در دانشگاه شریف حدود یازده هزار نفر دانشجو تحصیل می کنند که ۵۰ درصد آنها در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه  صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران به سبب قرار گرفتن در منطقه ی خشک جغرافیایی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی ،‌آفریقایی و حتی اروپایی می بایست توجه به خصوصی در رابطه با مصرف صحیح آب و فاضلاب داشته باشند.

 وی تصریح کرد: دانشگاه شریف با یازده هزار دانشجو که ۵۰ درصد آنها در دوره های تحصیلات تکمیلی می باشند به صورت جدی در حوزه ی تحقیقات و بخش های عمده ای از دانشگاه ها در حوزه دانشکده های عمران مهندسی شیمی، شیمی و مرکز پژوهش های بیوتکنولوژی کار کرده و به دستاوردهای خوبی در این امر دست یافته است.

وی ادامه داد: بسیاری از اساتید این دانشگاه در بخش خصوصی با تاسیس شرکت هایی با کمک همکاران و فارغ التحصیلان این امر به صورت تخصصی در زمینه ی استفاده درست از آب و پساب کار می کنند.

وی ادامه داد:  ما می توانیم با در اختیار گذاشتن یافته های علمی و دستاوردهای تازه در این خصوص تحقیقات خود را به صورت تبادل اطلاعات با دیگر کشورها تکمیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  خوشبختانه از طرف سازمان ملل این توانمندی در ایران در دانشگاه شریف به رسمیت شناخته شده و کسب کرسی آب توسط این دانشگاه سبب شده تا همایش با حضور بسیاری از دانشمندان برجسته  ی دنیا برگزار شود/ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.