تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش تولید محصولات داخلی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاهش واردات و افزایش تولید محصولات داخلی گامی iبه سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تولیدات داخلی در موفقیت اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد، گفت: برای تولید کالاهای اساسی مورد نیاز داخل توسط واحدهای تولیدی کشور باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تشویق و ترغیب تولیدکنندگان سبب می شود، سرمایه های سرگردان در بازارهای کاذب iبه سمت سرمایه گذاری در تولید هدایت شوند و از نظر سرمایه و بازدهی سرمایه ایمن شوند.

سیم بر تصریح نمود: دولت باید مانع از افزایش هزینه های مورد نیاز تولید از جمله مواد اولیه و حامل های انرژی شود و همچنین در مراودات تجاری تا حد امکان از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می گردد جلوگیری iبه عمل آید و فعالیت های بازرگانی با کشورهایی انجام شود که از سیاست های بین المللی کمتری تاثیر می پذیرند.

این کارشناس اقتصادی بیان نمود: ضروریست بسیج اقتصادی با مشارکت مردم و همه دستگاه های دولتی تشکیل شود تا مردم قناعت و صرفه جویی را در همه موارد رعایت نمایند.

سیم بر گفت: اقتصاد کشور نباید iبه کالاهای خارجی وابستگی پیدا کند زیرا با ورود کالاهای خارجی ارز از کشور خارج شده و بیکاری رواج می یابد بنابراین می بایست خودکفا باشیم و در این شرایط اقتصادی برای نظام و آینده اقتصادی کشور تلاش نموده و سیاست اقتصاد مقاومتی را iبه طور صحیح در کشور اجرا کنیم.

وی خاطر نشان نمود: بخش کشاورزی باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد تا کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.