تحقق حماسه اقتصادی نیازمند تثبیت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی است

۲۸خردادماه،

کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی گفت: توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه و ترویج فرهنگ‌ الگوی صحیح مصرف شکوفایی اقتصادی را به دنبال دارد.

“غلام‌حسین طاهری” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،  با اشاره بر حضور یکپارچه و قدرتمند ملت ایران که امیدوارانه با خلق حماسه سیاسی در صحنه انتخابات حضور یافتند، اظهار داشت: مهمترین مسئله در روز بعد از انتخابات، خلق “حماسه اقتصادی” است که برای تحقق این امر باید ۴ محور عمده را در نظر داشته باشیم.
 
کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی با اشاره به داشتن فکر همراه با مدیریت و نگاه به آینده تصریح کرد: اندیشیدن دربارهٔ مشکلات اقتصادی اعم از سیاست‌های پولی، بانکی، معدن، تجارت، کشاورزی و صادرات و واردات و…است که این موضوع به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیاز دارد.
 
طاهری افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید موضوع معیشت مردم را در شرایط فعلی مد‌نظر داشته و با حل مشکلات تورم، تثبیت قیمت‌ها و حمایت از تولید داخلی به اصلاح سبک زندگی هم توجه کند.
 
کارشناس اقتصادی و سیاسی با تاکید براینکه باید برنامه توسعه پنج‌ساله را با کار کارشناسی دور بزنیم، تصریح کرد: باید با بررسی و توجه به تحریم‌ها سبب عدم رشد اقتصادی را مشخص کرده و در کنار روش‌های مقاومت اقتصادی در جامعه به فرهنگ‌سازی الگوی مصرف، توجه داشته باشیم تا اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود.

وی بیان داشت: دولت آتی صداقت با مردم را یکی از مهمترین اصول خود در حل مشکلات قرار دهد و تنها با کنترل چند روزه بازار راه بازگشت دوباره دلالان، رانت‌خواران را به این عرصه باز نکند.
 
طاهری تصریح کرد: دولت یازدهم باید با اتحاد، انسجام، رعایت اخلاق و با استفاده از  همه ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور، به احیای سازمان مدیریت کشور اقدام کند، تا این سازمان با استفاده و بهره‌وری از کارشناسان باتجربه، اقتصاددانان و کارگروه‌هایی که در قبل کار کرده‌اند به حل مشکلات اقتصادی بپردازد.

این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: برای تحقق و اجرای اصل ۴۴ قانون نیز می‌توان با رایزنی‌های بخش خصوصی و نظارت دولت برای شناسایی بازارهای هدف در سفارت‌خانه‌های تمام کشورهای دنیا اقدام کرد.   
 
 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.