تحقق رشد و اجرای برنامه‌های اقتصادی مثل برنامه هفتم در گرو مشارکت مراکز علمی است

رئیس جمهور بر ضرورت مشارکت فعال دبیرخانه و اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی تاکید و همچنین تحقق رشد اقتصادی و اجرای این برنامه‌ها از جمله برنامه هفتم توسعه را مستلزم نقش‌آفرینی و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور دانست.

تحقق رشد و اجرای برنامه‌های اقتصادی مثل برنامه هفتم در گرو مشارکت مراکز علمی است

به گزارش ممتاز نیوز، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مشارکت فعال دبیرخانه و اعضای این شورا را در تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی ضروری دانست و گفت: تهیه پیوست فرهنگی جامع در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی از جمله موضوع رشد اقتصادی پیش‌بینی شده بر مبنای رونق تولید و اشتغال دانش‌بنیان و همچنین تدوین برنامه هفتم توسعه کشور از وظایف دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است که تحقق آن مشارکت کامل اعضای شورا را می‌طلبد.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای تحقق رشد اقتصادی کشور افزود: رشد اقتصادی که در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است با نقش‌آفرینی و همکاری بخش‌های علمی و فرهنگی کشور قابل تحقق خواهد بود.
در ابتدای جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گزارش‌هایی از برگزاری رشته‌های مختلف هنری جشنواره فجر و نیز جایزه ادبی جلال آل‌احمد ارائه شد.
اعضا در ادامه در رسیدگی به موضوع «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی زیرنظام تعلیم و تربیت» به عنوان دستور اصلی جلسه به بررسی مباحثی مثل ۱- نظام جذب و حفظ اعضای هیئت علمی، ۲- بهبود ظرفیت‌های شغل معلمی، ۳- ساماندهی نظام سنجش و پذیرش تربیت معلم، ۴- نظام ارزشیابی مستمر صلاحیت علمی معلمان و ۵- نظام‌نامه فرهنگی در سه سطح دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان پرداختند که تصویب آنها در جلسات آتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیگیری خواهد شد.
امروز همچنین در جلسه شورای معین شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه «جایزه جهانی دوسالانه امام خمینی (ره)» مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و نهایتا به تصویب رسید.
بر این اساس، این جایزه هر دو سال یکبار به شخصیت‌هایی که در ساحت علمی اندیشه یا سیره عملی امام خمینی (ره) اثر و فعالیت قابل قبولی داشته باشند، تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.