تحقق شعار امسال وظیفه هر ایرانی است

‘سید رضا اکرمی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:طی ۱۰-۱۱ سال گذشته که به پیشنهاد مقام معظم رهبری شعاری برای هر سال تعیین شده ،موضوعات روز و اساسی مورد توجه مسوولان و گروه های مختلف مردم قرار گرفته و نتایج مثبتی هم به بار آورده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل اصلی انتخاب شعار برای هرسال نیازهای موجود در جامعه بوده است،افزود:اولویت بخشی و حساس کردن افکار عمومی و توجه آنها به موضوع هایی چون تولید،کار و اقتصاد از نتایج انتخاب شعار سال جاری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد:همه آحاد و اقشار مردم باید به این موضوع حساس باشند و در جهت تحقق افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حرکت کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد:درصورت وجود اراده ملی در این زمینه،مردم از خرید کالای خارجی اجتناب می کنند و عرضه کننده هم به دلیل نبود بازار کالای داخلی به فروش می رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس، اقتصاد را به دلیل دولتی بودن و وابستگی به نفت بیمار توصیف کرد و یادآورشد:کاهش واردات به کمترین میزان،افزایش صادرات کالاهای تولیدی و افزایش درآمد های ملی باید اولویت کارهای امروز همه فعالان عرصه اقتصادی قرار گیرد.

وی افزایش آگاهی و ارتقای فرهنگ جامعه در زمینه تحقق این شعار را نیازمند حمایت همه دستگاه ها و نهادهای فعال در کشور دانست و گفت:رسانه ها،مطبوعات،صداوسیما و تریبون های نمازجمعه از جمله بخش های مسوول در این زمینه هستند که می توانند ضمن ایجاد نشاط در جامعه،آنها را به سمت کار و تلاش بیشتر تشویق و ترغیب کنند.

اکرمی توضیح داد:به طور طبیعی وقتی ما نیازمند واردات کالای خارجی به کشور باشیم،ناچار به پیروی از نظرات و سیاست های کشورهای بیگانه خواهیم شد،در حالیکه استفاده از تولیدات داخل ضمن ایجاد حس غرور و رضایت و حفظ استقلال کشور،موجب رونق سرمایه های ایرانی می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:حرکت سرمایه های کشور به سمت تولید و بهره وری مساله ای بسیار مهم و ضروری است که مقام معظم رهبری نیز نسبت به آن اهتمام ورزیده اند و نگاه ها را به سمت آن سوق داده اند.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۳۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.