تحقق ۹۵ درصدی ساخت و ساز روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی گفت: ۹۵ درصد از ساخت و سازهای تعهد شده در اماکن روستایی مناطق زلزله‌زده ارسباران تحقق یافته است .

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن، قربان محمدی با بیان این که اتمام ۹۵درصد کار به معنی اتمام هر پروژه و طرحی محسوب می‌شود، افزود: تحقق این درصد در اماکن روستایی به منزله اتمام ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده است که همزمان با سالگرد این اتفاق طبیعی صورت می‌گیرد.
وی در تشریح آمار و ارقام ساخت و ساز در حوزه ماموریت خود گفت: ۱۸ هزار و ۸۰۰ قرارداد احداث واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده روستایی ارسباران منعقد شده است.
محمدی همچنین از تحویل کلید ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این مناطق خبر داد و گفت: عملیات ساخت این تعداد واحد مهر به اتمام رسیده و به صاحبانشان برای سکونت تحویل داده شده است.
وی در عین حال کل واحدهایی که در آنها امر ساخت و ساز آغاز شده است را بیش از ۱۸ هزار واحد عنوان کرد و گفت: واحدهای باقی مانده صرفا در امور جزیی مانند آب و برق و یا امور داخلی ساختمان‌ها نیاز به تکمیل دارند.
محمدی همچنین با اشاره به واحدهای باقی مانده گفت: عمدتا واحدهای محدودی که هنوز آغاز به ساخت و ساز نکرده‌اند جزو واحدهای فصلی می باشند که صاحبانشان مشغله کاری را دلیلی برای اقدام نکردن عنوان می‌کنند.
مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی سپس گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای مناطق زلزله‌زده در اختیار این اشخاص و متقاضیان قرار می‌گیرد ، اما پروسه ساخت و ساز این واحدها به این زودی به اتمام نخواهد رسید و زمانبر است.
براساس آخرین آمار، در اثر زلزله ۲۱ مرداد ماه سال و پس لرزه‌های آن ۲۵ هزار و ۶۸۹ واحد مسکونی در ۵۵۵ روستا دچار تخریب و آسیب شدند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۴۳ واحد جزء واحدهای تخریبی و ۶ هزار و ۱۴۶ واحد نیز به عنوان واحدهای تعمیری به ثبت رسیده‌اند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.