تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تصویب شد

جام جم آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون متبوعش خبر داد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیئت رئیسه تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را با استناد به ماده ۱۹۸ آیین‌نامه داخلی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده بود.

وی افزود: رسیدگی به این تقاضا امروز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و اعضای کمیسیون، پس از استماع سخنان طراحان، سرانجام آن را به تصویب رساندند و رأی مثبت دادند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: طراحان در این جلسه موارد نه گانه‌ای را برای دلایل‌شان برای لزوم تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مطرح کردند.

وی تصریح کرد: از جمله مواردی که از سوی طراحان در این زمینه مطرح شد وضعیت شعب خارج از کشور دانشگاه آزاد، همچنین موضوع بررسی وضعیت ساخت و ساز‌های عمرانی در دانشگاه‌ و استفاده از امکانات دانشگاه در امور حزبی و سیاسی است؛ همچنین درخواست‌کنندگان انجام تحقیق و تفحص امروز در کمیسیون آموزش موضوعات مربوط به بررسی هرم هیئت علمی و استاندارد‌های آموزشی و پژوهشی و نیز، وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه آزاد را مطرح کردند.

 مقتدایی تأکید کرد: در صورتی که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در صحن علنی نیز رأی لازم را کسب کند، انجام این تحقیق و تفحص کلید می‌خورد و گزارش آن به مجلس ارائه می‌شود.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.