تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه کلید می‌خورد

۱۴م دیماه ،

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیگیری طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته آتی خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اعلام خبر “تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور”، گفت: در مراجعاتی که مردم با وکلای خود دارند نسبت به “بقعه‌ها و امامزاده‌ها” ابهاماتی دارند که در این راستا، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای پاسخگوی به سوالات در کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات حضور پیدا کرد، اما دربارهٔ “درآمد اوقاف” و هزینه‌کرد آن جواب شفافی از وی نگرفتیم.

وی در ادامه افزود: درآمدهای اوقاف جزء درآمدهای دولت نیست و دیوان محاسبات نیز بر این درآمدها نظارتی ندارد و این سازمان نیز ترازنامه شفاهی را تهیه و منتشر نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس، همچنین به محورهای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین سوال ما از اوقاف، نحوه هزینه‌کرد این سازمان و شفاف‌سازی در مورد درآمدهاست، ضمن آن که یکی دیگر از سوالاتی که سازمان اوقاف باید به صورت شفاف به آن جواب دهد، این است که در ابتدای پیروزی انقلاب چند امامزاده داشتیم و اکنون امامزاده‌ها به چه تعداد رسیده است.

جعفرزاده تصریح کرد: ما در کشور، امامزاده‌های فاقد “شجره‌نامه” داریم که تنها برای اوقاف درآمدزایی می‌کنند و سببات وهن دین شده است که این سازمان قول داده بود امامزاده‌های فاقد شجر‌ه‌نامه را جمع کند که متاسفانه تاکنون این کار را انجام نداده است.

نماینده مردم رشت با بیان این که وی و یوسفیان‌ملا  نماینده مردم آمل و لاهیجان تنها طراحان این طرح تحقیق و تفحص می باشند، گفت: از آن جا که ممکن است این طرح با لابی‌گری‌هایی که انجام می‌شود، تحت‌الشعاع قرار گیرد، بنده و یوسفیان‌ملا تنها طراحان این تحقیق و تفحص هستیم و بنا نداریم تعداد امضا‌های این طرح پیش‌تر شود، چرا که با یک امضا نیز طرح تحقیق و تفحص به جریان خواهد افتاد.

وی با بیان این که به اندازه کافی صبر کردیم تا این موضوع رسانه‌ای نشود و از کانالهای غیررسمی جواب سوالات خود را بگیریم، گفت: با توجه به این که اوقاف هیچ برنامه‌ای برای رفع ابهامات نداشت، مجبور به رسانه‌ای کردن این موضوع شدیم و قطعا این طرح را پس از بازگشایی مجلس در هفته آتی دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: بخش‌هایی که در این طرح مطرح است حقوقی و قضائی است لذا احتمالا بررسی این موضوع در دستور کار “کمیسیون اصل ۹۰” قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.