تحقیقات دربارهٔ تعطیلی مجدد راکتور شماره دوی نیروگاه نورث آنا

۲۱اردیبهشت،

North Anna greatenergychallengeblog.com.jpg

شرکت دومینیون ویرجینیا پاور اعلام کرد که ۲۰ نفر از کارکنانش را مامور کرده است که سبب تعطیلی راکتور شماره ۲ نیروگاه هسته‌یی نورث‌ آنا را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارکنان نیروگاه هسته‌یی نورث آنا عملیات راه‌اندازی مجدد راکتور شماره ۲ را که در تاریخ ۷ آوریل برای سوخت‌گیری مجدد تعطیل شده بود آغاز کرده بودند و این راکتور در ساعت ۶ صبح روز جمعه به ۶۰ درصد ظرفیت خود رسیده بود که اپراتورها ناگهان متوجه لرزش‌های غیرعادی در بخشی از مکانیزم مورد استفاده برای راه‌اندازی این راکتور شدند و آن را به طور دستی خاموش کردند.

به گزارش پایگاه خبری تایمز دیسپچ، این لرزش‌های شدید در مولد راه‌انداز که در طول راه‌اندازی اولیه برای آغاز جریان برق از ژنراتور به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد تشخیص داده شد. مولد راه‌انداز همراه با توربین‌ها و ژنراتور برقی روی یک میله دراز می‌چرخد.

جیم نورول، سخنگوی شرکت دومینیون گفت: کارمندان ما بعداظهر روز جمعه موفق شدند وارد فضای بسته اطراف مولد راه‌انداز شوند و تحقیقات جدی‌تری را آغاز کنند. تیم ما مجبور شد صبر کند تا چرخش میله ژنراتور دوربین متوقف شود.

او گفت که اعضای تیمش در تلاشند تشخیص دهند که آیا این مشکل فنی بود یا برقی؟

نورول گفت که این تیم تحقیقاتی ترکیبی از کارمندان شرکت دومینیون و پیمانکاران متخصصان شرکت زیمنس، ارائه‌دهنده تجهیزات نیروگاه نورث‌ آنا بودند.

سخنگوی شرکت دومینیون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که کمیسیون نظارت هسته‌یی آمریکا در جریان تعطیلی نیروگاه نورث‌ آنا در روز جمعه قرار گرفته است.

نورول گفت که شرکت دومینیون تخمین نمی‌زند که این راکتور هسته‌یی چه زمانی به سرویس‌دهی باز می‌گردد و افزود که به سبب هوای معتدل «میزان نیاز به برق در حال حاضر پایین است».

نیروگاه هسته‌یی نورث آنا در امتداد دریاچه آنا در حدود ۴۵ مایلی شمال غرب ریچموند قرار دارد. راکتور شماره یک این نیروگاه با تمام توان و ظرفیت خود فعال است و این امر دربارهٔ دو راکتور هسته‌یی نیروگاه سوری در ویرجینیا که تحت مالکیت شرکت دومینیون قرار دارند نیز صدق می‌کند.

شرکت دومینیون اعلام کرد که تعطیلی راکتورها برای سوخت‌گذاری مجدد که هر ۱۸ ماه یک‌بار انجام می‌شود در پاییز سال جاری برای راکتور شماره یک نیروگاه نورث آنا و راکتور شماره یک نیروگاه سوری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.