تحقیق‌و‌تفحص از صنعت بانک‌ و بیمه چی شد؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بعد از یک سال و نیم رها شده و تحقیق و تفحص از صنعت بیمه نیز که از حدود یک سال قبل در دستور کار بوده است، هنوز به نتیجه نرسید.

خبر اقتصادی:محمدرضا پورابراهیمی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از چند وزیر مثل وزیر رفاه و تامین اجتماعی سوالاتی مطرح شده و درخواست شده است که این سوالات در صحن علنی مطرح شود اما از طرف کمیسیون به صحن ارجاع نمی‌شود. همچنین سوال از وزیر امور خارجه در خصوص دیپلماسی اقتصادی نیز از سال قبل مطرح شد اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

به گزارش بنکر به نقل از ایسنا، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من نمی‌دانم هیات رییسه در خصوص این موضوعات چگونه تصمیم می‌گیرد در حالیکه آیین‌نامه با صراحت نحوه انجام کار را توضیح داده است و همه اینها نشان می‌دهد ما نیازمند یک تصمیم تازهی هستیم و اگر سوال‌ها و تحقیق و تفحص‌ها قرار باشد ابزار اجرایی و نظارتی مجلس نباشد و از آنها بهره نگرفت مجلس از خاصیت خود می‌افتد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون اجتماعی و هیات رییسه باید در خصوص سوالات نمایندگان با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کند و در حالیکه حدود یک سال و نیم از عمر مجلس باقی مانده است اما هنوز بسیاری از سوالات مطرح نشده است در حالیکه بسیاری از آنها دغدغه‌های اصلی کشور است و باید در قبال آنها پاسخگو باشیم لذا از شخص رییس مجلس و هیات رییسه می‌خواهم به صورت ویژه موضوعات مهم و کلان کشور را مدنظر قرار دهند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.