تحقیق‌و‌تفحص مجلس ازشورای‌رقابت

۰۷اردیبهشت،

تحقیق‌و‌تفحص مجلس ازشورای‌رقابت

مجلس درصدد است تا تحقیق و تفحص از شورای رقابت را به تصویب برساند تا مشخص شود آیا میزان امکان رقابت در واگذاری‌های اصل ۴۴ سنجیده شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس – با بیان اینکه در قوانین مصوب مجلس برای تعیین قیمت ، شورای رقابت محلی از اعراب ندارد، گفت: وظایف شورای رقابت طبق قانون مشخص است و اینکه در هر زمینه ای که حساسیت ایجاد شود، بعضی غیر مرتبط ورود کنند و سبب تشویش فعالان عرصه صنعت شوند، موضوعی است که مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون، برخورد خواهد کرد.
به گفته وی، اساس عمل در کشور، قانون است و در قانون نحوه تعیین قیمت گذاری مشخص شده است که تولیدکننده و سازمان حمایت از مصرف کننده باید قیمت محصولات را مشخص کنند.
نماینده مردم کلیبر در مجلس با اشاره به ابهاماتی که در حوزه محدود شدن فضای رقابت در بعضی صنایع و نحوه واگذاری وجود دارد، اظهار داشت: مجلس درصدد است تا تحقیق و تفحص از شورای رقابت را به تصویب برساند تا مشخص شود میزان امکان رقابت در واگذاری های اصل ۴۴ آیا سنجیده شده است.
وی با بیان اینکه بعضی اظهار نظرها سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به صنعت کشور می‌شود، گفت: باید مسئولان پاسخگوی بازتاب اظهارات نسنجیده خود باشند و فقط نباید عملکردها زیر ذره بین قرار گیرد بلکه بعضی سخنان نسنجیده درمات بسیار بیشتری به اقتصاد کشور می زند که در تحقیق و تفحص از شورای رقابت این موضوع نیز پیگیری خواهد شد.

شنبه ۷ اردیبهشت   ۱۶:۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.