تحقیق و تفحص از سهام عدالت تصویب شد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سه بانک را به طور جداگانه تصویب کرد.

عاشوری نماینده‌ فومن و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه‌ عصر ۳ دی این کمیسیون گفت: طبق دستور، بررسی تحقیق و تفحص از عرضه‌ سهام عدالت در دستور کار بود که کلیات آن رای آورد. هم‌چنین تحقیق و تفحص از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌های ملی، ملت و صادرات هم در جلسه این کمیسیون رای آورده است.

وی در مورد آینده‌ این دو طرح تحقیق و تفحص گفت: مشخصا فعلا تنها کلیات این دو طرح رای آورده است و احتمالا تا یک ماه آینده بعد از طرح این دو تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس مشخص می‌شود که آیا این تحقیق و تفحص‌ها انجام خواهد شد یا نه.

عاشوری در مورد دستور دیگر جلسه کمیسیون اقتصادی گفت: قرار بود وزیر صنعت، معدن و تجارت به جلسه عصر امروز این کمیسیون بیاید اما این قرار لغو شد.

نماینده فومن در مورد موضوعات دیگری که در جلسه‌ عصر امروز کمیسیون اقتصادی بررسی شده گفت: بحث واردات کالا و درآمدهایی که دولت از این محل برای خودش پیش‌بینی کرده در جلسه مطرح شد. به نظر می‌آید که درآمدهای پیش‌بینی شده توسط دولت از محل سود بازرگانی و حقوق گمرکی بیش از آن است که محقق شود. به همین سبب به نظر می‌رسد دولت در این زمینه نگاه بلندپروازانه‌ای داشته است که باید اصلاح شود.

عاشوری در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون اقتصادی وارد بررسی مواد مرتبط به این کمیسیون در بودجه‌ی سال ۹۳ شده است یا خیر، گفت: کمیسیون هنوز وارد بررسی بودجه نشده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.