تحلیل رئیس اتحادیه طلا از نوسانات بازار

۳۰م دیماه ،

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نوسانات بازار طلا را تحلیل کرد و گفت:تقویت نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای معتبر سبب کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.
به گزارش بینا، محمد کشتی آرای در ارزیابی خود از نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی به فارس افزود:مدتی است قیمت طلا در محدوه خاصی در نوسان است نه از سطح ۱۷۰۰ دلار عبور می‌کند و نه به زیر ۱۶۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند، بنابراین عبور از هردو سطح، نوسانات قیمتی را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد:در هفته قبل هم بالا رفتن نرخ یورو و همچنین عامل کاهش مدعیان شاخص بیکاری، سبب تقویت دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا را به همراه داشت.
کشتی آرای اضافه کرد: در حالی که در اول هفته قبل هر اونس طلا ۱۶۸۴ دلار داد و ستد می‌شد در اواسط هفته تا هر اونس ۱۶۹۳ دلار افزایش یافت و به سببهای ذکر شده قیمت طلا تا هر اونس ۱۶۵۹ (امروز) دلار کاهش پیدا کرد، بنابراین این هفته با ۲۵ دلار کاهش قیمت هر اونس طلا به ۱۶۵۹ دلار رسیده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در ارزیابی خود از بازار داخلی طلا گفت: در بازار داخلی طلا هم که در اوایل هفته قبل هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۶۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۶۲۵ هزار تومان و در اواسط هفته تا ۶۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت در حالیکه این عدد امروز ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.
به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۱۳۱ هزار تومان در اول هفته آغاز و در اواسط هفته تا ۱۴۲ هزار تومان ادامه پیدا کرد و امروز با کاهش قیمت جهانی هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.