تحلیل ABI از کاهش ۱۹۳ میلیونی تعداد سیم‌کارت‌های تازه در سال ۲۰۲۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز تحقیقاتی ABI Research اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد سیم‌کارت‌های تازه عرضه شده نسبت به سال قبل از آن ۳٫۸ درصد معادل ۱۹۳ میلیون عدد کاهش یافت تا بر این اساس در سال ۲۰۲۴ میلادی درمجموع ۴٫۹۴ میلیارد عدد سیم‌کارت تازه فعال شود.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز تحقیقاتی توضیح داد که در سال قبل موارد مختلف در کاهش تعداد عرضه سیم‌کارت‌های تازه موثر بوده است که البته این فرآیند را می‌توان به صورت منطقه به منطقه نیز دنبال کرد.
 
در حالی که بعضی کشورها به واسطه راه‌اندازی شبکه‌ مخابراتی LTE و فناوری NFC با افزایش عرضه سیم‌کارت‌ها مواجه شدند، میانگین عرضه جهانی این سیم‌کارت‌های پیشرفته در گستره جهانی نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش یافت.
 
در مجموع می‌توان گفت که بیشترین کاهش عرضه سیم کارت‌ها طی سال ۲۰۲۴ میلادی در منطقه آسیا رخ داد و همین مسئله مهم‌ترین سبب در کاهش عرضه جهانی سیم‌کارت‌ها بود. قاره آسیا با ضریب نفوذ بالایی که در حوزه تلفن همراه دارد طی پنج سال قبل موتور محرک سیم کارت ها در بازار جهانی بوده است. 
 
در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی هند آخرین کشوری بود که قانون ثبت هویت رسمی کاربران در جریان خرید سیم‌کارت‌های پیش‌پرداختی تازه را عملی کرد. این فرآیند اثرات قابل ملاحظه‌ای را در سال قبل برجا گذاشت و سبب شد میزان عرضه سیم کارت‌ها در این کشور کاهش قابل ملاحظه پیدا کند.
 
به دنبال این مسئله و با کاهش عرضه سیم‌کارت‌های تازه در کشور چین، میزان عرضه سیم‌کارت‌های تازه در بازار آسیا طی سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰٫۰ درصد کاهش یافت و با این جریان به کمتر از سیم‌کارت‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۱ رسید.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.