تحولات جدید عربستان؛ ترسیم نقشه جدید خاورمیانه به عربستان محول شده است!

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: ترسیم نقشه جدید خاورمیانه به عربستان محول شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، تحولات جدید عربستان حاکی از این است که آل سعود به نقض آشکار حقوق بشر ، اتهام به رسانه های خبری و جاسوسی برای غرب و نهاد های غربی ادامه می دهد.
در ادامه نقض حقوق بشر در عربستان، آیت الله نمر باقر النمر که بدون داشتن وکیل توسط آل سعود مورد محاکمه قرار می گیرد، از بیمارستان نظامی در الدمام به بیمارستان امنیتی در ریاض منتقل شد . وضعیت جسمانی این روحانی برجسته ، در اثر شلیک گلوله در روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی آل سعود ، مناسب نیست.
دادگاهی در قطیف، واقع در استان الشرقیه عربستان، نیز دیروز (سه‌شنبه ) پرونده شش نفر از معترضان را به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مورد بررسی قرار داد که دو نفر از این افراد به ۶ ماه زندان و ۱۲۰ ضربه شلاق محکوم شدند.
 نقض حقوق بشر در زندان های آل سعود نیز همچنان ادامه دارد. در همین زمینه، ناآرامی های جدیدی در زندان «الحایر» در در ۳۰ کلیومتری جنوب ریاض ، روی داده است. شاهدان عینی درباره ناآرامی‌ها تازه اعلام کردند زندانیان بند ۱۰ این زندان که زندانیان سیاسی در آن نگهداری می شوند ، مورد ضرب و جرح شدید زندانبانان قرار گرفتند و سپس به بند نهم منتقل شدند . آنها با وجود زخم‌ های شدید و خونریزی ، از درمان محروم هستند.
هفته پیش نیز در این زندان ، میان زندانیان سیاسی و زندانبانان درگیری روی داد که نیروهای امنیتی دخالت و زندانیان را سرکوب کردند. گفته می شود بیش از سی هزار زندانی سیاسی بدون محاکمه و تفهیم اتهام در زندان های آل سعود در حبس به سر می برند.
آل سعود و ارگانهای وابسته به آن که به جای توجه به مطالبات مردم و فعالان سیاسی عربستان، سیاست اتهام به دیگر کشورها را در پیش گرفته اند ، خواستار برخورد جدی تر با شبکه خبری العالم شده اند.
روزنامه سعودی المدینه در شماره امروز (چهارشنبه) خود با عصبانیت و خشم درباره عملکرد شبکه خبری العالم مدعی شد که شبکه العالم از موضوع شیخ نمر النمر برای شخصی نشان دادن پرونده او بهره‌برداری می‌کند.
این روزنامه سعودی با مطرح کردن اتهام‌هایی واهی علیه شیخ نمر، عنوان کرده است:«نمر و امثال او ابزار تبلیغاتی ایران هستند.» المدینه در ادامه با کینه‌ورزی به رویکرد رسانه‌ای شبکه خبری العالم حمله کرده و نوشته است: «زمان آن فرا رسیده تا ما با هر وسیله‌ای از خود دفاع کنیم و به این شبکه مغرض اجازه فعالیت ندهیم و پخش آن را در ماهواره‌ای عربی ممنوع کنیم. “
این ارگان آل‌سعود که خواستار قطع پخش شبکه خبری العالم از ماهواره های عربی (عرب ست و نایل ست) شده است ، ظاهرا نمی داند که رژیم آل‌سعود و برخی رژیم‌های عربی پیش از این پخش ، شبکه العالم را از ماهواره های عربی قطع کردند.
از جمله تحولات جدید عربستان ، افشای بعد دیگری از جاسوسی آل سعود برای کشورها و نهادهای غربی است .
 روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی ، بندر بن سلطان، رئیس جدید سازمان اطلاعات و امنیت عربستان، را مامور سیا در شهر ریاض توصیف کرد .
این روزنامه صهیونیستی نوشت: ترسیم نقشه جدید خاورمیانه به عربستان محول شده است. انتصاب بندر بن سلطان به ریاست سازمان اطلاعات عربستان از نظر واشنگتن نوید بخش است زیرا وی مامور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” در شهر ریاض به شمار می رود. روزنامه هاآرتض همچنین نوشت: بندر بن سلطان ، دوست سازمان سیا به شمار می رود و کار هموار کردن راه برای تسلط بر سوریه بعد از بشار اسد را آغاز کرده است. “


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.