تحول آموزش‌وپرورش در گروی ارتقای منزلت اجتماعی ‌و حرفه‌ای معلمان است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

محمدیان گفت: در ارتقای جایگاه معلمان، دستگاه آموزش و پرورش و خود معلمان باید ایفای نقش کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در ارتقای جایگاه معلمان، دستگاه آموزش و پرورش و خود معلمان باید ایفای نقش کنند. استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تعیین ملاک‌های ارزیابی و ایجاد نظام رتبه‌بندی علمی و حرفه‌ای معلمان گام اول در مسیر باز مهندسی سیاست‌های جذب و تربیت و نگهداشت معلمان است.

وی افزود: تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت محور اقدام مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید توسط وزارت آموزش و پرورش و همکاری دستگاه‌های ذیربط به انجام برسد.

محمدیان تاکید کرد: باید بر اساس آمایش سرزمین و پیش‌بینی خروجی‌های نیروی انسانی و الزامات سند تحول، ساز و کارهای لازم برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر و برخوردار از صلاحیت‌های دینی، اخلاقی، انقلابی و شخصیتی به رشته‌های تربیت معلم با تاکید بر تقویت انگیزه‌های معنوی و مادی معلمان، فراهم شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: راه علاج ارتقای جایگاه حرفه‌ای معلمان، ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان با مشارکت خود آنان است. معلمان باید بتوانند در چارچوب ساز و کارهای قانونی و حقوقی برای مشارکت موثر در ارتقای توانمندی‌های خود و هم چنین برنامه ریزی درسی در سطح مدارس ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز فرصت مناسبی است که دانشگاه‌های برتر و حوزه‌های علمیه با استقبال از دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت تخصصی – حرفه‌ای و دینی معلمان و کارشناسان نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.