تحول جدیدی در حوزه دیپلماسی ایران در راه است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اجرایی‌کردن بندهای توافقنامه ژنو تحول جدیدی در حوزه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

“حسن هانی‌زاده”در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای اولین گام توافق‌نامه ژنو از ۳۰ دی ماه و آثار آن در منطقه گفت: اجرایی‌کردن بندهای توافقنامه ژنو تحول جدیدی در حوزه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.   
 
وی ادامه داد: اگر در طول این مدت یعنی از آغاز اجرایی کردن توافقنامه ژنو، کشورهای ۱+۵ جدیت به خرج داده و همه تعهدات خود را عملیاتی کنند قطعا تعامل ایران با جامعه جهانی و ۱+۵ تعاملی جدی خواهد بود.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: اجرایی کردن این بندها در ماههای آینده به عنوان آزمونی در مرحله یک خواهد بود و اگر این کشورها به تعهدات خود عمل کنند این همکاری ادامه خواهد داشت در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران ملزم به انجام تعهدات یکجانبه نخواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که برآیند این گزارش‌هاست، کشورهای ۱+۵ برای اجرای توافق‌نامه ژنو جدی هستند و ماه آینده یک ماه سرنوشت‌ساز خواهد بود تا این کشورها از این آزمون سربلند بیرون بیایند.   
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.