تحول در علوم انسانی باید از سوی کاندیداها تبیین و تشریح شود

۱۵خردادماه،

“حسینی”با یادآوری مناظره فرهنگی ۸ کاندیدای ریاست‌جمهوری:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مناظره فرهنگی ۸ کاندیدای ریاست‌جمهوری، گفت: کاندیداها باید در مقابله با شبیخون فرهنگی و تحول در علوم انسانی به تبیین و تشریح برنامه‌‌های خود بپردازند.

“سیدمرتضی حسینی” نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره مناظره ۸ کاندیدای ریاست‌جمهوری در حوزه فرهنگی، به مهمترین دغدغه‌های کشور در این حوزه پرداخت و گفت: نکته‌ای که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد،بحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی است، که مقام معظم رهبری نیز در چند سال اخیر تاکیدات فراوانی نسبت به این مهم داشته‌اند، لذا کاندیداها باید برنامه‌ها و طرح‌های جامع خود را برای مقابله با این معضل عرضه دارند.

وی در ادامه افزود:نظام استکبار امروز به این نتیجه رسیده است که جنگ با ایران امکانپذیر نیست و خسارت عظیمی دخواهند دید،چرا که شرایط ایران متفاوت از شرایط عراق و افغانستان است،لذا در حال‌حاضر سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش فرهنگی کرده و فرهنگ اصیل ملی_ مذهبی ایران را به نشانه گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با تغییر فکر و اندیشه یک ملت، آن ملت در بحث‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی نیز تسلیم خواهد شد،تصریح کرد: یکی از مبانی‌ای که در فرهنگ اصیل ملی_ مذهبی ایران از سوی نظام استکبار و از طریق کتاب،رمان،فیلم، شبکه‌های مجازی و ماهواره نشانه گرفته شده،خانواده است؛چرا که آنها می‌دانند زمانی که خانواده متلاشی شوذ،آنها نیز در پیشبرد اهداف خود در دیگر مسائل راحت‌تر خواهند بود.

وی اظهار داشت:یکی دیگر از مباحث در حوزه فرهنگ که باید از سوی کاندیداها مطرح شود،موضوع علوم انسانی است که آنها باید عنوان کنند که آیا می‌خواهند علوم انسانی غربی را تقویت کنند یا درصدد تحول در علوم انسانی می باشند.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان،با تاکید بر لزوم تحول در علوم انسانی بیان داشت:علوم انسانی اعم از هنر،جامعه‌شناسی، روانشناسی،حقوق،علوم سیاسی و …،  همه منشعب از اندیشه غرب است،لذا اگر دولت در علوم انسانی تحول اساسی ایجاد کند،قطعا در مسائل دیگر اجتماعی-فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه “دشمن در علوم انسانی سرمایه گذاری عظیمی انجام داده است”، گفت: کاندیداها باید در کلام و برنامه‌هایشان، دغدغه فرهنگ را داشته باشند، چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود، اظهار داشته‌اند “فرهنگ در مظلومیت است” و این  در حالی است که ملاحظه می‌کنیم کاندیداهای ریاست جمهوری تنها به بحث اقتصاد پرداخته و دغدغه فرهنگ ندارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.