تحویل سکه های پیش فروش شده از نیمه آذرماه

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از بینا در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

تحویل سکه های پیش فروش شده از نیمه آذرماه | چاپ |
سه شنبه ۰۹ آبان ساعت ۱۳:۵۳

بینا- مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی گفت: تحویل باقی مانده سکه های پیش فروش شده از نیمه آذر آغاز می گردد.
به گزارش تفسیری بینا، پیمان قربانی با اشاره iبه اقدامات و برنامه ریزی امسال بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی در کشور افزود: یکی از گزینه های ما در این زمینه که از پارسال آغاز نمودیم پیش فروش سکه در پنج مرحله بود که دو مرحله چهار ماهه و یک مرحله شش ماهه آن اجرا شد و هم اکنون در حال ایفای تعهدات مرحله هشت ماهه و تحویل سکه های این مرحله هستیم و از نیمه آذر نیز تحویل سکه های پیش فروش شده مرحله آخر(۹ ماهه) را آغاز خواهیم نمود.
وی تجربه پارسال را در پیش فروش سکه ، موفق خواند و گفت: امسال هم با پیش فروش سکه، بازار iبه ثبات لازم رسید و تحولات بازار سکه در ماه های اخیر ناشی از عوامل تعیین نماینده iبها ها یعنی iبها ارز و بازار جهانی است و در ماه های اخیر در بازار سکه جباب نداشتیم.
قربانی اضافه نمود: بانک مرکزی با توجه iبه مسئولیت قانونی که در زمینه بازار طلای کشور دارد همواره بازار سکه و طلا و تحولات iبها آنها را رصد می نماید و متناسب با تحولات ، راهکار می اندیشد.
وی گفت: بر این اساس مطالعاتی برای پیش فروش مجدد سکه صورت گرفته و نتیجه آن iبه مسئولان بانک مرکزی ارایه شده است اما تصمیم گیری درباره اجرای آن iبه نحوه مدیریت نقدینگی و تحولات بازار طلا بستگی دارد .
قربانی تاکید نمود: اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شود بموقع اطلاع رسانی خواهد شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.