تحویل ریاست غیرمتعهدها به ایران/قائم مقام وزیر امور خارجه مصر: تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف از مباحث اصلی جنبش عدم تعهد است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس غیرمتعهدها، در مراسم افتتاحیه نشست وزیران عضو جنبش عدم تعهد، رمزی عزالدین رمزی قائم مقام وزیر خارجه مصر ریاست اجلاس را به صالحی وزیر امور خارجه ایران واگذار کرد.
معاون وزیر امور خارجه مصر در این مراسم حادثه زلزله آذربایجان را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و افزود: اعتماد کامل دارم که ملت ایران این گرفتاری را پشت سر می گذارد.
وی با بیان این که نشست عدم تعهد در شرایط حساسی برگزار می شود، گفت: باید همه ملت ها بر اساس اهداف اجلاس فعالیت و اهداف را محقق کنند.
وی تاکید کرد: خلع سلاح هسته ای و مقابله با همه سلاح های کشتار جمعی و مبارزه با پدیده تروریسم جهانی و از بین بردن زمینه های بحران هایی که وجود دارد و از همه مهم تر موضوع فلسطین و استقلال این کشور به پایتختی قدس شریف از جمله مباحث مهم اجلاس است.
قائم مقام وزیر امور خارجه مصر گفت: برای موفقیت جنبش، اعضا باید با توجه به تنوعی که وجود دارد وحدت داشته باشند و این موضوع می تواند موفقیت اجلاس را تقویت کند.
وی با بیان این که انقلاب ۲۵ ژانویه مصر ما را برای تحقق اهداف جنبش مصمم تر کرده است، گفت: ما در حالی که ریاست جنبش را به ایران تحویل می دهیم برای موفقیت جنبش تلاش می کند.
وی تاکید کرد: در نشست درباره چالش های به وجود آمده که برابر صلح است و باعث ناکامی کشورها در تحقق اهداف اقتصادی خود می شوند بحث می شود.
/۲۷۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.