تحویل سلاح به مخالفین سوری توسط نماینده المستقبل درترکیه صورت می گیرد

به گزارش ایرنا از بیروت،ˈنواف موسویˈ عضو فراکسیونˈ وفاداری به مقاومتˈ وابسته به حزب الله در مجلس روز سه شبنه در سخنانی در روستای ˈکونینˈ واقع در جنوب لبنان با اشاره به همدستی جریان ˈالمستقبلˈ وابسته به ˈسعد حریریˈ در بحران سوریه گفت: باید به دور از تبلیغات رسانه ای و گمراه کننده، همه حقایق پیرامون دست داشتن این جریان در بحران سوریه را رو کنیم.

وی افزود: این اقدام با هدف ایجاد جر و بحث های سیاسی یا رسانه ای در کشور نیست بلکه برای این است که جریان المستقبل از میزان خسارات محتمل علیه لبنان به دنبال همدستی در بحران سوریه آگاه و از خواب غفلت بیدار شود.

موسوی گفت: متأسفانه جریان المستقبل از طریق ارسال اسلحه و گروههای مسلح به سوریه مأموریت متشنج کردن بحران این کشور را برعهده گرفته است؛ در حالی که این اقدام در راستای خدمت به مردم سوریه و تحقق آزادی و دموکراسی در این کشور نیست.

وی اظهار کرد: این عملیات با هدف محو سوریه از محور مبارزات عربی صهیونیستی و استمرار بحران این کشور انجام می گیرد.

موسوی تأکید کرد: دخالت و همدستی این جریان در بحران سوریه به مصلحت لبنان نبوده و مغایر با پیمان طائف(پایان دهنده به جنگ های داخلی لبنان) است و در عین حال اثرات منفی خود را بر لبنان و آینده آن خواهد گذاشت.

عضو برجسته فراکسیون حزب الله در پاسخ اظهارات اخیر ˈفؤاد سنیورهˈرییس فراکسیون المستقبل که پرواز هواپیمای ˈایوبˈ بر فراز فلسطین اشغالی را اقدامی تحریک آمیز خوانده بود، گفت: روی آوردن به سیاست تسلیم در برابر دشمن منجر به از دست دادن ۸۰ کیلومتر مربع از مساحت منطقه اقتصادی خالص لبنان و از دست رفتن هزاران میلیارد دلار سود منافع گازی و نفتی در این منطقه شده است.

وی افزود: این گونه اظهارات از سوی رییس بزرگترین فراکسیون پارلمانی کشور غیرمسئولانه بوده و به مصلحت ملی لبنان نیست؛ شایسته آن بود سینوره به این دستآورد لبنانی از جایگاه قدرت مقاومت نگاه می کرد.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت اظهار کرد: هر فرد وطن دوست با مشاهده این دستاورد، اگر احساس عزت و افتخار نکند، لااقل احساس آرامش و آسایش می کند ولی سینوره متأسفانه با چشم دشمنی و نادیده گرفتن این دستآورد بزرگ لبنانی، آن را ایرانی و تحریک کننده رژیم صهیونیستی قلمداد کرده است.

موسوی تأکید کرد: این گونه اظهارات در واقع حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را توجیه می کند و دست دشمن برای تجاوز علیه کشورمان را باز می کند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.