تخت‌جمشید و پاسارگاد آماده‌ی حضور مهمانان اجلاس

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت:‌ تخت جمشید و پاسارگاد برای بازدید مهمانان خارجی اجلاس غیرمتعهدها آمادگی کامل دارند.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، مسعود علویان‌صدر بیان کرد: تمام موزه‌های تهران تا ۱۱ شب پذیرای مهمانان خارجی اجلاس خواهند بود. مهمانان این اجلاس احتمالا بازدیدی هم از شیراز و اصفهان خواهند داشت، اما برنامه‌ی آن‌ها هنوز به‌طور قطعی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در شیراز آمادگی ۱۰۰ درصد را اعلام کرده‌ایم و پاسارگاد و تخت جمشید نیز برای بازدید آماده هستند. در اصفهان هم تمام بناهای تاریخی و فرهنگی ظرفیت لازم را برای بازدید دارند، ولی هنوز برنامه‌ی قطعی به ما داده نشده است.

علویان‌صدر همچنین بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که در معاونت میراث فرهنگی دنبال می‌شود، برنامه‌ریزی برای برگزاری سومین همایش هنرهای شیعی است که در تهران برگزار خواهد شد.

او با اشاره به این‌که اولین و دومین دوره‌ی این همایش در اردبیل و تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نقاط عطف در هنرهای اسلامی، هنرهای شیعی است که از ابعاد و زوایای مختلف مانند عرفان، حکمت، فلسفه، هنر و نقاشی قابل توصیف است. همایش هنرهای شیعی تلاش می‌کند در تبیین جایگاه این هنرها و تاثیر آن‌ها در فرآیند تحول تاریخی گام بردارد.

او افزود: تلاش می‌کنیم همایش سوم را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم. اکنون به‌دنبال گرفتن مجوزهای آن هستیم، اما هنوز قطعی نشده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.