تخریب حافظه با گوشی هوشمند

۱۹فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- گوشی هوشمند شما مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید یا iOS می‌تواند توانایی شناخت و تفکر در مغز شما را از بین ببرد و حافظه را تخریب کند.

کارشناسان اعلام کردند گوشی هوشمند شما مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید یا iOS می‌تواند توانایی شناخت و تفکر در مغز شما را از بین ببرد و حافظه را تخریب کند.

به گزارش فارس به نقل از ایندیاتایمز، دکتر “سانگیتا راوات”(Sangeeta Ravat) مدیر مرکز عصب‌شناسی در دانشکده Seth G S Medical و بیمارستان KEM اعلام کرد که بین اختلالات بیش‌فعالی و کمبود توجه و همچنین میزان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در میان جوانان ارتباط مستقیم وجود دارد.

او گفت که اگر نتایج حاصل از مطالعات انجام شده روی هندی‌هایی که گوشی هوشمند داشته‌اند درست باشد، باید نگران بود. این مطالعه را مرکز تحقیقاتی AC Nielsen در ۴۶ شهر هند بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر ۲۰۱۲ انجام داد و دریافت که هم‌اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در این کشور صاحب گوشی هوشمند می باشند که تقریبا نیمی از آن‌ها را اشخاص زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دهند.

به گفته او، افزایش قابل ملاحظه استفاده از گوشی‌های هوشمند در پی افزایش علاقمندی کاربران برای اتصال به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

اگرچه این دستگاه برای افزایش راحتی کاربران ساخته شده است، اما کارشناسان اخطار داده‌اند که افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌تواند سبب تخریب حافظه شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.