تخصصی شدن دادسراها گام مهمی در تحقق عدالت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک حقوقدان گفت: هر چقدر دستگاه قضایی به سمت تخصصی شدن گام بردارد، رسیدگی به جرائم خاص نفتی و اقتصادی کمتر دچار اطاله دادرسی شده و همچنین این دستگاه با سرعت بیشتری به سمت تحقق عدالت حرکت می‌کند.

“یدالله عسگری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در اتباط با اهمیت تشکیل دادسرای ویژه برای جرائم نفتی اظهار داشت: از آنجایی که امروزه علم حقوق گسترش بسیاری پیدا کرده است، لذا حقوقدانان و قضات نمی‌توانند در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشند بنابراین این امر نیازمند تخصصی کردن امور است.

وی ادامه داد: اختصاص برخی از شعب دادگاه‌های کیفری، حقوقی و دادسراها به امور خاصی مثل جرائم اقتصادی و نفتی می‌تواند کمک خوبی برای تحقق عدالت باشد.

عسگری افزود: البته تشکیل دادسرای ویژه برای رسیدگی به  جرائم نفتی اختیاری است که بر عهده ریاست قوه قضاییه گذاشته شده و تصمیم‌گیری در این رابطه با وی است.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر دستگاه قضایی به سمت تخصصی شدن گام بردارد، رسیدگی به جرائم خاص نفتی و اقتصادی کمتر دچار اطاله دادرسی شده و همچنین این دستگاه با سرعت بیشتری به سمت تحقق عدالت حرکت خواهد کرد.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.