تخصیص اعتبار ویژه مالی به هنرمندان پیشکسوت کشور از سوی وزیر ارشاد

۱۱خردادماه،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفع مشکلات و حمایت جدی از هنرمندان پیشکسوت کشور را از اولویت‌های این وزارتخانه در چهار ساله قبل عنوان کرد و از تخصیص اعتبار ویژه مالی از طریق صندوق حمایت از هنرمندان به آنان خبر داد.

به گزارش هنر آنلاین، سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشستی صمیمانه با جمعی از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی، که در موسسه پیشکسوتان هنرمند برگزار شد، از هنرمندان پیشکسوت کشور به عنوان سرمایه های گرانقدر یاد کرد و افزود: جوانان و نسل امروز باید تجربیات پیشکسوتان را سرلوحه انجام کارهای هنری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های وزارت ارشاد طی چهار ساله قبل رفع مشکلات و پشتیبانی از هنرمندان بویژه پیشکسوتان بوده، برگزاری اینگونه نشست ها را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و بیان مسایل و مشکلات و تسریع در رفع آنها دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علاقه مندی و اشتیاق خود برای استمرار چنین نشست هایی اشاره کرد و ادامه داد: حجم فراوان کارها و فعالیت های مختلف در وزارت ارشاد و انجام سفرهای استانی، گاهی سبب اصلی دیر برگزار شدن اینگونه نشست ها می گردد.

به گفته حسینی، البته دیر برگزار شدن چنین نشست هایی به معنای کم توجهی به هنرمندان نیست، بلکه تلاش داریم با این حجم کاری، مشکلی لاینحل باقی بماند.

عضو کابینه دولت دهم همچنین به اهدای درجات و نشان های هنری دولتی به دیگر هنرمندان در آینده نزدیک خبر داد و از حمید شاه آبادی معاون امور هنری و موسسه هنرمندان پیشکسوت خواست تا هرچه سریع تر با معرفی اشخاص حائز شرایط به وزارت ارشاد مقدمات اهدای این نشان ها مهیا شود.

حسینی از سازمان امور سینمایی، و معاونت های فرهنگی و قرآنی نیز خواست که در خصوص بحث معرفی پیشکسوتان هنرمند خود، همگام با معاونت امور هنری فعال شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمتگزاری به مردم و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندان پیشکسوت را از افتخارات دولت دهم برشمرد و گفت: تا آخرین روز مسوولیت، خادم مردم خواهیم بود و از هیچ حمایت و پشتیبانی در جهت خدمتگزاری دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست، شماری از هنرمندان پیشکسوت کشور به بیان مسایل و نقطه نظرات خود پرداختند.

انوشیروان ارجمند، داریوش ارجمند، پری صابری، محمود عزیزی، محبوبه بیات، محسن علی اکبری و اسماعیل خلج از جمله هنرمندان پیشکسوت حاضر در این نشست بودند.

حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر ارشاد و محمدمهدی شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.