تخصیص بیش از ۲۶ میلیارد دلاربه طرح های پارس جنوبی

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد

جهان آرا گفت: معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش اوراق مشارکت و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از محل بیع متقابل برای اجرای پروژه های پارس جنوبی تامین شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت تورج جهان آرا،مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس تاکید کرد : محل تامین اعتبار پروژه های این شرکت مشخص شده و امسال با تمهیدهای خوبی که وزیر نفت در زمینه تامین اعتبار انجام داده است، بخش عمده سرمایه مورد نیاز شرکت از خارج کشور تامین و در اختیار پیمانکاران قرار داده می شود.

جهان آرا از اختصاص حدود بیش از ۲۰ میلیارد دلار اعتبار برای اجرای پروژه های پارس جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد دلار از این اعتبار جذب شد.

وی در تشریح منابع تامین اعتبار پارس جنوبی در سال گذشته گفت: معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش اوراق مشارکت و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از محل بیع متقابل برای اجرای پروژه های پارس جنوبی تامین شد.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از محل منابع داخلی، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق انرژی و ۵۰۰ میلیون دلار از بانک سپه برای اجرای پروژه های پارس جنوبی در سال ۹۰ جذب شد.

وی از تامین ارز از خارج از کشور به میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای پارس جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: با این اقدام درهزینه نقل و انتقال وجه به خارج از کشور صرفه جویی و گام موثری برای تقویت بنیه پیمانکاران داخلی برداشته شد.
جهان آرا تاکید کرد : سیاست کلی وزارت نفت در سال جاری تامین اعتبار و منابع پروژه ها از خارج از کشور است.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس گفت : سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری برای اجرای فازهای ۱۲، ۲۲ تا ۲۴ و ۱۳ انجام شد.

بر پایه این گزارش، خرداد ۱۳۸۹ قرارداد هشت فاز ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای توسعه این میدان مشترک گازی با قطر با پیمانکاران داخلی بسته شد و توسعه فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ نیز هم اکنون در حال اجراست.

هم اکنون بیشترین پیشرفت در میان هشت فاز مربوط به طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ این میدان مشترک است.

اعتبار کل طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی۶ میلیارد و ۹۶ میلیون دلار اعلام و تاکنون ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار از این مبلغ تامین شده است.

برای توسعه فاز ۱۲، به عنوان بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی ۷ میلیارد و ۷۴۶ میلیون دلار اعتبار در نظرگرفته شده که تاکنون ۵ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار این میزان برای توسعه آن تامین شده است.
برای توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار اعتبار اختصاص یافته و تا کنون دو میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار از این میزان تامین شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.