تخصیص ۵۴ درصدی بودجه دانشگاه با گذشت ۹ ماه از سال

رئیس دانشگاه علم و صنعت میزان تخصیص بودجه دانشگاه علم و صنعت را حدود ۵۴ درصد عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که اعتبارات سال ۹۹ به گونه‌ای باشد که بتوانیم برنامه‌های راهبردی دانشگاه را اجرا کنیم.

دکتر جبار علی ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به مهمترین دغدغه‌های دانشگاه‌ها در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: بحث بودجه‌ریزی سال ۹۹ مهمترین دغدغه‌های فعلی دانشگاه‌ها است و ما به دنبال این بودیم که بتوانیم برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه به خصوص برنامه راهبردی دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۹ بودجه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، به گونه‌ای که کار کارشناسی این موضوع را در دانشگاه انجام دادیم و نتیجه را به سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت علوم منتقل کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه علم و صنعت به امر بودجه‌ریزی در سال آینده مربوط می‌شود. طبیعتا مطابق برنامه راهبردی ما در خصوص ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای در دانشگاه یک‌سری اقدامات انجام داده‌ایم و در زمینه تجهیز آزمایشگاه، خرید تجهیزات و نوسازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی که عمر برخی به بیش از ۵۰ سال می‌رسد، به اعتبار نیاز داریم.

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، یک‌سری از تقاضاها از سوی اساتید این دانشگاه منتقل شده است که این درخواست‌ها در معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه بررسی شد و برخی از آنها برای سال ۹۹ قرار است عملیاتی شود.

دکتر ذاکری به آخرین وضعیت تخصیص بودجه جاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ۹ ماه اول سال حدود ۵۴ درصد از بودجه جاری تخصیص یافته و ضرورت دارد این موضوع پیگیری شود؛ چرا که اگرچه نمی‌توانیم میزان بودجه را افزایش دهیم، اما تخصیص بودجه به موقع اتفاق بیفتد تا بتوانیم امکانات رفاهی، دانشجویی و بخش تغذیه و همچنین سایر امور هزینه‌ای را تامین کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.