تخصیص ۲۲ میلیارد دلار بودجه به طرح های توسعه ای پارس جنوبی

به گزارش روزجمعه ایرنا،’ احمد قلعه بانی’ با بیان اینکه بودجه سال شرکت ملی نفت ایران بعد از ابلاغ بودجه کل کشورتصویب شد، گفت : بودجه شرکت ملی نفت ایران در سال جاری به میزان ۴۸ میلیارد دلار به تصویب رسید که از این میزان، حدود پنج میلیارد دلار از منابع داخلی و مابقی نیز از شیوه ها و راه های تامین مالی متنوع دیگر از جمله فایناس، بیع متقابل، اوراق مشارکت ریالی و ارزی، صندوق توسعه ملی و سپرده گذاری بانک مرکزی ایران نزد شرکت نیکو تامین می شود.

وی گفت: به رغم محدود بودن منابع تامین مالی، نکات و تبصره هایی در بودجه کل کشور مطرح شده که در مجموع، بودجه مناسبی را برای شرکت ملی نفت ایران رقم زده است.

براساس خبر منتشره در پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قلعه بانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با این میزان بودجه بتوانیم برنامه های توسعه ای خود را به نحو مطلوب انجام دهیم، گفت: بیشترین مقدار بوجه سال ۹۱ شرکت ملی نفت ایران به میزان ۲۲ میلیارد دلار به دلیل داشتن پروژه های توسعه ای فراوان به شرکت نفت و گاز پارس اختصاص یافته است.

وی افزود: پس از شرکت نفت و گاز پارس، بیشترین مقدار بودجه سال ۹۱ شرکت ملی نفت ایران به شرکت نفت فلات قاره به میزان ۸٫۸ میلیارد دلار اختصاص یافته است.

قلعه بانی ابراز امیدواری کرد که شرکت ملی نفت ایران با بهره گیری از این مصوبات، حمایت موثرتری از کارکنان خود به عمل آورد.

اقتصام**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.