تخفیف بیمه‌ای در صورت داشتن معاینه فنی خودرو

۲۱م اسفند ،

pics/1389/10/Photo/1134.jpg

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی با بیان این‌که بالا‌رفتن ایمنی خودروها چه در زمان ساخت و چه در زمان استفاده یکی از عوامل موثر در کاهش وقوع حوادث رانندگی می‌شود، گفت: توجه به داشتن معاینه فنی در هنگام صدور بیمه‌نامه شخص ثالث اقدام مفیدی خواهد بود.

رحیم مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به این‌که در وقوع تصادف سه عامل انسان، خودرو و راه نقش دارند صرفه‌نظر از این‌که درصد تاثیر آنها چقدر است همه قبول داریم که یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تصادف، وسیله نقلیه خواهد بود.

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی با بیان این‌که در تعیین حق بیمه شخص ثالث عوامل مختلفی تاثیر دارد گفت: در بیمه بدنه اتومبیل نیز طبیعتا بحث داشتن معاینه فنی بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود و شرکت‌های بیمه می‌توانند با توجه به نوع و خصوصیات وسیله نقلیه در صورت داشتن یا نداشتن برگه معاینه فنی، حق بیمه شخص ثالث مشخص کنند اما این مساله در بیمه شخص ثالث با توجه به مقررات فعلی امکان پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد که بسیاری در موضوع معاینه فنی تصور می‌کنند که تنها برای میزان آلایندگی خودرو معاینه فنی مهم است اما اشکالات اساسی هم‌چون ترمز، چرخ‌ها و سلامت موتور خودروها با دقت کنترل می‌شود.

مصدق با بیان این‌که در بیمه شخص ثالث ضریب خسارت براساس تخلفات اتفاق‌ساز و نوع و خصوصیات وسیله نقلیه در نظر گرفته می‌شود، گفت: به سبب آنکه تعیین حق بیمه شخص ثالث جزو اختیارات هیات وزیران است و شرکت‌های بیمه نمی‌توانند در تغییر آن نرخ تاثیری بگذارند اگر شرکتی بخواهد ریسک خود را پایین بیاورد می‌تواند خودروهایی که دارای معاینه فنی می باشند را با درصدی تخفیف بیمه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.