تخلف در واردات ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار هیئت تحقیق از ستاد مدیریت سوخت

۳۱اردیبهشت،

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: موضوع پرداخت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای واردات ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس که هرگز اجرایی نشده است در دستور کار این هیئت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نشست خبری هیئت تحقیق و تفحص از ستاد حمل و نقل و سوخت در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) برگزار شد.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس ریاست این هیئت را برعهده دارد.

وی در ابتدای این نشست تصریح کرد: هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با ۱۵ عضو کار خود را آغاز کرد و پس از درگذشت حجت‌الاسلام یحیی‌زاده، این هیئت با ۱۴ نفر کار خود را دنبال می‌کند.

دواتگری تصریح کرد: این هیئت با سه کمیته توسعه حمل و نقل ، صنایع و انرژی و نوسازی ناوگان کار خود را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تاکنون ۵ دوره مدیریت را تجربه کرده است که همین امر موضوع تحقیق و تفحص از تمام ادوار این سازمان خواهد بود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: بحث تخصیص اعتبارات برای واردات ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۸۵ یکی از محورهای مهم تحقیق و تفحص است چرا که مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای واردات این خودروها واگذار شده است ولی هرگز خودرویی به کشور وارد نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: بنده در سال ۸۶ این پرونده را پیگیری کردم و اسناد و مدارک در این زمینه وجود دارد و قطعا رقم ذکر شده بیشتر از این‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز، معاینه فنی، احداث جایگاه عرضه گاز، از رده خارج‌کردن خودروهای فرسوده و… از دیگر محورهای مهم هیئت تحقیق و تفحص از ستاد حمل و نقل سوخت به شمار می‌رود.

دواتگری همچنین خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از مسکن و شهرسازی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و امور دارایی،‌نفت، وزارت کشور، سازمان گمرک، موسسه استاندارد، نیروی انتظامی در برنامه هیئت تحقیق و تفحص قرار دارد.

وی در پایان گفت:‌ مردم و سایر مسئولان می‌توانند مدارک و اطلاعات خود در این زمینه را به شماره فکس ۳۳۴۴۰۰۸۶ و یا آدرس الکترونیکی frbc.parliram.ir و یا به نشانی مجلس شورای اسلامی دبیرخانه هیئت تحقیق و تفحص ارسال کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.