تخلف مالی روزهای آخر دولت احمدی نژاد بیش از ۱۶ میلیارد بوده است

دولت روجانی دسته چک‌ها را بررسی کند

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که دولت دهم بعد از علنی شدن برداشت مجرمانه ۱۶ میلیاردی برای دانشگاه ایرانیان این اعتبار را به خزانه عودت داد، گفت: دستگاه قضا صرف ارجاع برداشت این اعتبار باید برخورد کند.

خانه ملت نوشت: عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به اعلام مجرمانه بودن برداشت ۱۶ میلیارد از حساب خزانه دولت توسط دولت دهم برای دانشگاه ایرانیان گفت: برداشت پول از حساب خزانه و بیت المال و اختصاص آن به هر حساب دیگری غیر قانونی است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مجلس مطلع است که ۱۶ میلیارد تومان در روزهای آخر یا روز آخر فعالیت و برقراری دولت دهم، طی یک چک به حساب دانشگاه ایرانیان منتقل شده است.

حیدرپور تصریح کرد: زمانی که این مسئله برداشت علنی و رسانه‌ای شده است، این ۱۶ میلیارد به صورت مجدد به حساب خزانه بازگشت و ارجاع داده شده است.

وی تاکید کرد: صرف ارجاع و بازگردادن این پول کافی نیست و خود عمل برداشت غیرقانونی بوده است و این فرآیند از اساس غیراصولی و مجرمانه تلقی می‌شود.

حیدرپور با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با این برداشت و واریز مجدد افزود: قوه قضاییه به این نکته که پول به حساب خزانه ارجاع شده اکتفا نکند و موضوع این برداشنت مجرمانه را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی ادامه داد: این دست از رفتارها در دولت دهم بیش از یک یا دو مورد است و انتظار داریم دولت یازدهم این موارد را از طریق اسنادی که امروز در اختیار دارد، بررسی و موارد تخلف را به قوه قضاییه اعلام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تقاضای ما در مجلس از دولت یازدهم این است که همه دسته چک‌ها و حساب‌هایی که در اختیار دولت دهم بوده- اعم از خارج از شمول و داخل شمول – مورد بررسی قرار دهند و موارد این چنینی پس از رسیدگی برای برخورد قضایی و بازگشت اعتبار به خزانه و بیت المال به نهادهای قضایی معرفی شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.