تدابیر ویژه برای کنترل قیمت مواد پتروشیمی/ نرخ ظروف بسته بندی ثابت می ماند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای تدابیر ویژه کنترل قیمت مواد پتروشیمی، از افزایش قیمت ظروف بسته بندی صنایع غذایی جلوگیری خواهد شد.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: افزایش قیمت اخیر لبنیات به دلیل گران شدن ظروف بسته بندی تحت تاثیر افزایش نرخ مواد اولیه پتروشیمی به وجود آمده است.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل جلسات متعددی در مجلس و وزارتخانه صنعت و معدن برگزار و کارگروهی در این خصوص در وزارتخانه تشکیل شده که به بررسی این موضوع و راهکار رفع این مشکل پرداخته است.
زارعی اظهار داشت: در این جلسه تاکید شده که قیمت مواد پتروشیمی به تعادل برسد تا تاثیر منفی ظروف بسته بندی صنایع غذایی نداشته باشد.
رئیس کمیته محصولات پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در همین راستا تامین نیازهای داخلی به مواد اولیه پتروشیمی در اولویت تولیدکنندگان این حوزه قرار گرفته و اهداف صادراتی پس از تامین نیاز کامل داخل پیگیری می شود.
وی ادامه داد:همچنین توزیع عادلانه و بدون واسطه مواد پتروشیمی از تولیدکنندگان راهکاری در جهت کنترل بازار و تعادل قیمت ها عنوان شده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: توجه به صنایع خود همچون صنایع پلاستیک که نقش عمده ای در تولید ظروف بسته بندی صنایع غذایی دارند در دستورکار قرار گرفته چرا که هم اکنون وجود واسطه های متعدد در این حوزه به افزایش قیمت مواد منجر شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این راهکارهای ارائه شده می تواند به ثبات بازار مواد پتروشیمی و ظروف بسته بندی کمک  کند.
زارعی افزود: در این صورت در آینده دیگر شاهد افزایش قیمت ظروف بسته بندی و به دنبال آن نوسان قیمت صنایع غذایی نخواهیم بود./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.