تداوم استقرار آمبولانس‌ها در میادین اصلی پایتخت

۱۵م آذر ،

رییس اورژانس تهران با اشاره به افزایش تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در زمان آلودگی هوا، گفت: اتوبوس آمبولانس‌ها در ۶ میدان اصلی پایتخت برای خدمت‌رسانی حاضر می باشند.

به گزارش دریچه خبر ،  دکتر هوشنگ فولادی در این رابطه افزود: به سبب اینکه بسیاری از بیماران خودشان مستقیما به بیمارستان‌ها و یا مطب‌های نزدیک محل زندگی‌شان مراجعه می‌کنند و بسیاری از بیماران نیز از تهران خارج شده‌اند، نمی‌توانیم آمار دقیقی از اشخاصی که به سبب آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند، ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعان به مراکز درمانی، اشخاص سالمند بوده‌اند؛ زیرا آلودگی هوا سبب کاهش اکسیژن که گاز اصلی سوخت و ساز بدن است، می‌شود و اشخاص سالمند که ریه‌های ضعیف‌تری نسبت به جوانان دارند، کمتر اکسیژن مصرف می‌کنند.

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه مشکلات تنفسی در نوزادان و کودکان نیز ملاحظه می‌شود، افزود: علاوه بر آن مادران باردار به سبب اینکه اکسیژن بیشتری نیاز دارند، در معرض خطر بوده و باید تا می‌توانند از خانه خارج نشوند، زیرا هوای آلوده علاوه بر مشکلات تنفسی، به سبب وجود سرب و ذرات معلق روی سلامت جنین نیز اثر می‌گذارد.

فولادی با بیان اینکه در شش میدان اصلی شهر اتوبوس آمبولانس‌هایی مستقر شده‌اند، افزود: این اتوبوس‌ها خدماتی از جمله اکسیژن‌تراپی به مردم ارائه می‌دهند.

به گفته وی، میادین انقلاب، آزادی، امام خمینی (ره)، رسالت، تجریش و میدان امام حسین (ع) محل استقرار این اتوبوس‌ها می باشند.

رییس اورژانس تهران در ادامه اظهار کرد: به مردم پیشنهاد می‌کنیم که از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. همچنین از لبنیات، شیر و ماست کم چرب، میوه، مرکبات و سبزیجات بیشتر استفاده کنند.

فولادی ادامه داد: همچنین بیمارانی که دچار بیماری‌های مزمن ریوی مانند آسم می باشند نیز باید حتما داروها و اسپری‌های خود را همیشه همراه داشته باشند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.