تداوم بی توجهی پلیس به راز قتل‌های زنجیره ای مسلمانان آلمان

۲۲م آذر ،

هفته قبل نیز نماینده هندی تبار مجلس آلمان و رییس کمیسیون حقیقت یاب مجلس این کشور در رابطه با قتل های زنجیره ای خارجیان این کشور، از یک سوء قصد نجات یافت.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مسلمانان مقیم آلمان نسبت به وضعیت امنیت خود در این کشور نگران می باشند و از دولت این کشور بخاطر جدی نبودن در مقابله با تهدیدات افرط گرایان و نژاد پرستان نئونازی انتقاد دارند.

روند کند تحقیقات و پیگیری های قضایی در رابطه با پرونده قتل های زنجیره ای مسلمانان در آلمان، یکی از مصادیق این اعتراض است. نیروهای پلیس و سازمان های اطلاعاتی آلمان در اولین واکنش ها نسبت به قتل های زنجیره ای این کشور قبل از افشای بعضی از زوایای پنهان مربوط به آن، بدون ارائه هیچ سند مدرک معتبری کشته شدگان را به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر و خلافکاران متهم کرده بودند.

از بین رفتن اسناد و مدارک مربوط به اشخاص مظنون و کسانی که به نحوی در رابطه با این پرونده دخالت داشته اند و همچنین مشخص نبودن نقش نفوذی های سازمان های امنیتی در بین نئونازی ها برای مشخص شدن زوایای پنهان این قتل ها از جمله انتقادات مطرح از سوی منتقدان به روند پرونده قتل های زنجیره ای بوده است.

به گزارش ایرنا،ˈ آیمان ماتزیکˈ رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان،گفت: افزایش خشونت های اخلاقی و رفتاری از سوی نئونازی های نژادپرست در این کشور، سبب به مخاطره افتادن امنیت جانی مسلمانان شده است و متاسفانه دولت و دستگاه های امنیتی نیز به این مشکل مهم توجه جدی ندارند.

دولت آلمان همیشه با این انتقادات روبرو بوده که در رسیدگی به موضوع پرونده قتل های زنجیره ای برای کشف حقیقت و دستگیری عوامل آن جدیت کافی به خرج نداده و اهمیت چندانی برای آن قائل نشده است. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از سوی مقامات آلمانی انتشار یافته، گروه سه نفره تروریستی نئونازی در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ هشت مرد ترک تبار و یک یونانی را به قتل رسانده است.

دو مرد از این گروه تروریستی در نوامبر ۲۰۱۱ به طرز نامعلومی کشته شدند و فرد سوم هم اکنون در بازداشت به سر می برد. هفته قبل نیز نماینده هندی تبار مجلس آلمان و رییس کمیسیون حقیقت یاب مجلس این کشور در رابطه با قتل های زنجیره ای خارجیان این کشور، از یک سوء قصد نجات یافت.

ارائه آمار مشخص و جداگانه از سوی وزارت کشور در رابطه با جرایمی که در راستای اقدامات اسلام ستیزانه انجام می گردد و همچنین ارائه گزارش کامل سالیانه در رابطه با اقدامات انجام شده برای مقابله با اقدامات نژاد پرستانه علیه مسلمانان از سوی دولت از خواسته های مسلمان در این رابطه است.

این انتقاد از دولت آلمان همواره مطرح بوده که مقابله با اقدامات نژاد پرستانه و اسلام ستیزانه از سوی گروه های نئونازی به هیچ عنوان جدی گرفته نمی شود و برعکس احزاب حاکم دمکرات و سوسیال مسیحی ها خود مروج اسلام ستیزی بوده و با هدف جذب آرا از اینگونه اقدامات دفاع می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.