تداوم حکمرانی نیجریه در وزنه برداری زنان

وزنه برداران زن نیجریه ای توانستند تا امروز ۶مدال طلا در ۸ وزن برداری زنان کسب کنند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز: ایما از کشور نیجریه شب گذشته در وزن ۴۸ کیلوگرم برروی تخته رفت و ودر اولین انتخابش وزنه ای برابر بارکورد جهانی لوسی اجیک یعنی ۱۳۰کیلوگرم را بالای سر خود برد. سپس در دومین انتخاب ۲ کیلوگرم این وزن اضافه کرد ونهایتا در انتخاب سوم نیز ۱۳۵ کیلوگرم رابالای سربرد تارکورد جهانی را ۵کیلوگرم افزایش دهد.

اویما که توانست بالاتر از قهرمان روسیه ای جهان لافینا قرار بگیرد گفت: مردم نیجریه بسیار خوشحال خواهند شد، آنها از قهرمانی پاراالمپیکی ها بیشتر استقبال می کنند و من خوشحالم که چنین افتخاری را کسب کرده ام.

وی در ادامه گفت: من خیلی خوشحالم چون همیشه می دانسته قهرمان می شوم اما اینکه رکورد را جابجا کنم. در برنامه هایم نبوده و برای من قابل توجه است.

سلطه نیجریه بروزنه برداری در وزن ۵۲- کیلوگرم نیز ادامه پیداکرد. تامارا پود پانیالا نیز روی تخته رفت و توانست نه تنها قهرمان شود بلاکه رکورد جهانی این وزن را نیز بهبود بخشد.
او در ضربه دوم ۱۳۰کیلوگرم را بالای سر بردو در آخرین تلاشش توانست ۱۳۱ کیلوگرم را بالای سرببرد و رکورد جهانی را بشکند.

وی دراین ارتباط گفت: ماپاراالمپیک را بسیار جدی می گیریم، درست است که به ما حقوق نمی دهند اما ما به آن چشم شغل اصلی مان نگاه می کنیم و هیچ چیز برایمان مهم تر از پاراالمپیک نیست./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.