تداوم سقوط قیمت جهانی طلا/۱۴۱۶ دلار

۲۶فروردین۱۳،

بینا- گرانی سرمایه گذاران از فروش ذخایرطلای قبرس توسط بانک مرکزی این کشور و همچنین کاهش داراییهای صندوقهای ارزی جهان به پایین ترین حدطی یک سال اخیر,امروز سبب افت قیمت جهانی طلا شده است.
به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا امروز در دامنه ۱۴۴۱دلار و ۶۹ سنت داد و ستد شد. بهای این فلز زرد اوایل صبح امروز به ۱۴۱۶دلار نیز کاهش یافت که این پایین ترین میزان از آوریل سال۲۰۱۱ به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، بهای جهانی طلا پس از ۱۲ سال افزایش متوالی از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۴درصد کاهش یافته است.
این گزارش می افزاید، ” رونالد لیونگ” کارشناس ارشد اقتصادی در بازار هنگ کنگ تصریح کرد: شکست قیمت جهانی طلا به زیر سطح ۱۵۰۰ دلار علامت خوبی برای طلا نمی باشد و ما نمی دانیم که سطح حمایتی بعدی قیمت جهانی طلا چه خواهد بود.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر سرمایه گذاران نگران کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا می باشند . هیچ سببی برای افزایش قیمت این فلز زرد وجود ندارد مگر اینکه جنگ بین کره شمالی و جنوبی از سر گرفته شود.
بهای هر اونس طلا برای تحویل در ماه ژانویه تا ۵درصد کاهش یافته و هر اونس طلا در بازار توکیو با افت ۸درصدی مواجه شده است.
فلزات دیگر نیز امروز با افزایش فروش مواجه شده اند قیمت هر اونس نقره پایین ترین حد خود از نوامبر سال ۲۰۱۰ را تجربه کرده است. و پلاتین نیز از آگوست سال قبل تاکنون بیشترین افت خود را به ثبت رسانده است.
پس از افت قیمت جهانی طلا طی سه هفته متوالی سرمایه گذاران بازار طلا را ترک کرده و به بازار سهام روی آورده اند.
به علاوه سبب دیگر سقوط قیمت جهانی طلا فروش ۴۰۰ میلیون یورو از ذخایر طلای قبرس می باشد.
بانک مرکزی آمریکا قصد دارد بخشی از اجرای سیاستهای انبساطی پولی را کاهش دهد. این امر نیز بر روند نزولی قیمت جهانی طلا تاثیر گذار خواهد بود./الف

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.