تداوم موسسه پیشکسوتان به باور متولیان بستگی دارد(۵شنبه)

۰۵اردیبهشت،

محمد سریر در گفت و گو با هنرآنلاین:

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: اصل موسسه هنرمندان پیشکسوت براساس نگاه خیرخواهانه شکل گرفته است که تداوم این موسسه به باور متولیان بستگی دارد.

محمد سریر، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت یک ایده و هدف بزرگی است که می تواند راهی برای پیشرفت فرهنگ و هنر باشد.

این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری بر سر راه هنرمندان وجود دارد که این موسسه باید این مشکلات را مورد ارزیابی قرار دهد و در جهت رفع آنها تلاش کند، همچنین اصل این نوع نهادها براساس نگاه خیرخواهانه شکل گرفته است که تداوم این موسسه به باور متولیان بستگی دارد.

محمد سریر در ادامه بیان کرد: بسیاری از این موسسات پس از آغاز کمرنگ می شوند و شعله افروخته شده آنها رو به خاموشی می رود اما مهم ترین مسئله استمرار و دوام آنها است.

سریر در ادامه افزود: براساس اولویت بندی در تمامی کشور هنر در مرحله اول قرار دارد اما در کشور ابتدا به مسائل سیاسی و اقتصادی توجه می گردد و آخرین قدم برای فرهنگ و هنر برداشته می گردد که این کار نادرست و اشتباه است، به عنوان مثال یک کار پژوهشی ممکن است سالها زمان و هزینه صرف آن شود ولی در نهایت به چشم هیچ کس دیده نمی شود در نتیجه کار پژوهشگر زیر سوال می رود و هنر هم مانند کار پژوهشگری دیده نمی شود.

این آهنگساز در ادامه گفت: پیشکسوتان همیشه مبدا و مقصد خیر در جامعه هنری می باشند و تا زمانیکه نفس می کشند به هنر وفرهنگ کشور خدمت می کنند در نتیجه پیشکسوت به معنای از کار افتادگی نیست بلکه به معنای بزرگ و تجربه دان است.

سریر در این باره خاطرنشان کرد: در جامعه هنری ما تعداد مولف و تاثیرگذار کم است در نتیجه پیشکسوتان ذخایر فرهنگی می باشند که باید از طریق این موسسات مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: مهم ترین درخواست من از این موسسه این است که براساس یک چهارچوب مقرراتی و بینش خاص پیش رود زیرا این کار سبب می گردد تا همیشه تداوم و استمرار داشته باشند.

محمد سریر افزود: موسسه هنرمندان پیشکسوت باید نگاه بلند مدت داشته باشد زیرا ما بخشی از جهان هستیم در نتیجه باید در جوامع هنری و بین المللی حضور داشته باشیم.

سریر در ادامه تصریح کرد: این موسسه در ابتدا باید باور را در هنرمندان ایجاد کند و مشخص کند چه تسهیلاتی در اختیار این هنرمندان قرار می دهد ، همچنین امکاناتی را برای خلاقیت هنری ایجاد کند.

محمد سریر در ادامه تاکید کرد: به نظر من هنرمندان پیشکسوت نباید فقط استفاده کنند بلکه باید از این موسسه حمایت کنند زیرا کمک به این موسسه کمک به نسل های بعد است.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.