تداوم نوسان ملایم طلا در بازارهای مبادلاتی

تداوم نوسان ملایم طلا در بازارهای مبادلاتی | چاپ |
پنجشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۴:۴۶

تداوم نوسان ملایم طلا در بازارهای مبادلاتی

بینا- به دنبال امید سرمایه گذاران به اتخاذ سیاست انبساط پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی به منظور تقویت اقتصاد جهانی ، اونس جهانس طلا امروز پنج شنبه در بالای ۱۶۰۰ دلار با نوسان جزئی همراه شد.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ رویترز، به دنبال تردید ها نسبت به اتخاذ سیاست پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا سرمایه گذاران به خرید طلا و میزان سود مبالات آن تا۳ درصد کاهش یافته است.
براساس این گزارش، انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا روز گذشته نیز به تردید سرمایه گذاران نسبت به ارائه محرکه اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان را افزوده است این درحالی است ثابت ماندن شاخص مصرف کننده آمریکا مانع از اجرای طرح ارائه محرکه اقتصادی QE3 و خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی این کشور می شود.
بر اساس گزارش سایت طلا ، اتخاذ سیاست پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی جهان موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا و به دنبال آن رشد بهای این فلز گرانبها خواهد شد .
بر پایه این گزارش، تحلیلگر اقتصادی سوئیس طی گزارشی اعلام کرده است به علت روشن شدن چشم انداز تاریک آمریکا، اجرای طرح ارائه محرکه اقتصادی QE3 توسط بانک مرکزی آمریکا دور از انتظار است.
این تحلیلگر اقتصادی درادامه افزود: آنچه در حال حاضر برای آمریکا مهم است اقتصاد واقعی است که از نظر اقتصاددانان این کشور هنوز اقتصاد این کشور به حدی ضعیف نشده است که بانک مرکزی این کشور نسبت به تقویت آن سیاست پولی بیشتری اتخاذ نماید.
در بازار مبادلاتی امروز پنج شنبه اونس جهانی طلا با رشد ۰٫۱ درصدی به ۱۶۰۴ دلار و ۴۱ سنت و هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در دسامبر با کمی تغییر ۱۶۰۶ دلار و ۹۰ سنت مبادله شده است.
این گزارش می افزاید، سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند با بازگشت معامله گران از تعطیلات تابستانی فعالیت بازار در سپتامبر به اوج می رسد.
گفتنی است ، پیش بینی یکی از تاجران شانگهای نیز نشانگر این موضوع می باشدکه به دنبال افزایش طلا برای ساخت جواهرات در آستانه کریسمس و سال جدید قمری ، ماه آینده فعالیت بازار افزایش می یابد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.