تدوین برنامه ای جامع برای نوسانات ارزی

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

ورود بخش خصوصی همگام با خلاصه شدن رویه های اداری راهکار موفقیت هر چه بیشتر اتاق مبادلات ارزی در کاهش تلاطمات نرخ ارز است.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با یک برنامه ریزی جامع و مدیریت دانش بنیاد می توان تلاطمات نرخ ارز را کنترل نمود.

وی نقش بانکها را در جذب سرمایه گذاری های مردم پررنگ دانست و گفت: با واگذاری برخی اختیارات اتاق مبادلات ارزی به بانکها، سیر معاملات در بازار ارزی تسریع خواهد شد.

وی خاطر نشان نمود: با گسترش فعالیت های اتاق ارزی و با از بین بردن محدودیت های معاملاتی در این اتاق نقش واسطه ها در بازار آزاد کمرنگ تر می شود.

طاهری گفت: با هدایت ارز حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی به این اتاق همگام با اجرای سیاستگذاری راهبردی و اعمال محاسبات می توان در این بخش موفق عمل نمود.

در ادامه دینی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رویه های اداری طولانی در اتاق مبادلات، وارد نمایندگان را به بازار آزاد هدایت می کند اظهار داشت: اگر رویه های اداری در این اتاق طولانی باشد وارکنندگان به بازار آزاد روی می آورند، بنابراین فشار برای افزایش نرخ دلار شدت می یابد.

وی گفت: ورود بخش خصوصی، تنظیم مقررات جدید و با نظارت کافی بر عملکرد آنها می توان گامی موثر در جهت رشد اقتصادی و کنترل معاملات ارزی برداشت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.