تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات آموزش و پرورش

۰۲م آذر ،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ مکتوب /۰۹/۰۲
رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه در مراحل نهایی است و این سند به زودی به هیات دولت تقدیم می گردد.
یوسف نوری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: در این سند ، وضع کنونی فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش ، وضع مطلوب آن بر اساس شاخص های جهانی و نیاز نظام آموزشی کشور مشخص شده است.
وی گفت: این سند جامع از شش سند جزئی تر شامل مطالعات تطبیقی ، وضع موجود ، وضع مطلوب ، مطالعات فنی و فناوری، نقشه راه و سند آر اس تی یا پروپزال طرح واگذاری فعالیت ها تشکیل شده و مهمترین جزء آن سند نقشه راه است.
نوری افزود: برای تدوین این سند جامع در بخش مطالعات تطبیقی ، وضع فناوری اطلاعات و ارتباطات در شش کشور مالزی ، هند ، کره جنوبی ، سوئد ، دانمارک و ترکیه بررسی شده است.
وی گفت:با تصویب و ابلاغ نهایی این سند، سامانه یکپارچه اطلاعاتی برای رسیدن به وضع مطلوب ایجاد و به عنوان نمونه برای هوشمند سازی مدارس، فناوری های نوین متناسب با سن و جنس دانش آموزان تطبیق داده می گردد و از روش ها و ابزارهای نوین فناوری برای توانمندسازی معلمان و یاددهی و یادگیری استفاده خواهد شد.
نوری افزود: با ابلاغ این سند راهبردی در حوزه اداری نیز سامانه های یکپارچه ای مانند سامانه ثبت نام در ادارات آموزش و پرورش کشور ایجاد می گردد.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.